Ledig stilling ved Høgskolen i Innlandet

Praksiskoordinator (Førstekonsulent - studieadminstrasjonen)

Søknadsfrist: 25.06.2019

Om stillingen

Ansvar og oppgaver

Stillingen er knyttet til fakultetsadministrasjonen og rapporterer til administrativ leder.

Høgskolen i Innlandet

Høgskolen i Innlandet har over 14 000 studenter, 1000 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad.


Høgskolen i Innlandet skal bygge sterke og solide fag- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utvikle en ny og bedre institusjon med høy faglig og pedagogisk kvalitet, og som tar sikte mot å oppnå universitetsakkreditering innen 2020.


Vår visjon er «Sterkere sammen».

Hovedoppgaver er administrasjon, koordinering og utvikling av praksis knyttet til Bachelor faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, Bachelor i idrett med spesialisering i trenerrollen og Årsstudium idrett. Dette innebærer selvstendig saksbehandling knyttet til avvikling av praksis for studenter på disse studiene. Andre oppgaver kan bli tilført stillingen.

Praksiskoordinatoren skal i hovedsak samarbeide internt med fakultetets ledere og fagmiljøer. Eksternt skal det samarbeides med praksisfeltet lokalt; skoler i kommuner og fylkeskommune, særforbund, særidrettskretser og idrettsklubber m.v. om praksisavvikling og praksisutvikling. For denne stillingen blir nettverksbygging og organisatorisk erfaring innenfor frivillige organisasjoner innen idrettsfeltet spesielt vektlagt. Det er ønskelig med kjennskap og erfaring både fra bredde- og toppidrett. Den som ansettes skal ivareta kommunikasjon mot studentene vedrørende praksis.

Saksbehandling og utviklingsoppgaver:

  • Saksbehandle ulike typer saker som omhandler studenter og praksis
  • Utvikle og kvalitetssikre administrative oppgaver og rutiner knyttet til praksis
  • Utvikle og utprøve nye metoder for praksisstudiene i dialog med faglig ledelse
  • Utrednings- og utviklingsoppgaver innen det studieadministrative området, med vekt på praksis
  • Utarbeide og videreutvikle avtaler med praksisfeltet

Intern koordinering av praksisadministrasjonen

Organisering av studentenes praksis:

  • Organisere og fordele praksisplasser for studenter
  • Veilede studenter vedrørende gjennomføring av praksis
  • Tilrettelegge praksis for studenter med avvikende studieløp
  • Planlegge og gjennomføre møter med praksisfeltet både på og utenfor egen institusjon
  • Diverse oppgaver knyttet til kvalitetssikring og dokumentasjon av praksis

Stillingen er for tiden lagt til Fakultet for helse- og sosialvitenskap

Stillingen er fast, 80 %.

Tiltredelse ønskes så snart som mulig.

Kontakt:

  • Administrativ leder Arne Simers Moe, Tel: 61 28 82 74, Mob: 957 60 820 , e-post: arne.moe@inn.no
  • Seksjonsleder Trine Bjerva, Tel: 62 43 00 59: Mob: 976 58 741, e-post: trine.bjerva@inn.no

Kvalifikasjonskrav

Formelle krav til utdanning:

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum tilsvarende bachelornivå.
  • Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere utdanningskravet.
  • Videre kan det kreves relevant praktisk arbeidserfaring fra fagfeltet.

Krav til erfaring:

  • Erfaring fra saksbehandling, fortrinnsvis innen Universitet- og høgskolesektoren
  • Erfaring fra idrettsfeltet
  • Generelt god IKT-kompetanse/systemkompetanse
  • God framstillingsevne på norsk (skandinavisk språk) og engelsk, skriftlig og muntlig

Ønsket erfaring:

  • Erfaring fra praksisadministrasjon, gjerne rettet mot skolesektoren
  • God kjennskap og nettverk inn mot den frivillige idretten, spesielt i Hedmark og Oppland.
  • Det er en fordel å kjenne til høgskolens interne IKT-systemer (FS, Cancas m.fl)

Personlig kompetanse

  • Den som tilsettes må ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og være en nettverksbygger.
  • Vedkommende må kunne være fleksibel og løsningsorientert i møte med praksisfeltet.
  • Vedkommende må være systematisk, grundig og løsningsorientert, ha evne til å ta initiativ og jobbe selvstendig og ha stor arbeidskapasitet.
  • Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt.

Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.

Hvordan søke

Søknad og alle vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen"

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
  • Kopi av vitnemål og attester
  • Andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
  • Stillingen lønnes og innplasseres i stillingskode 1408 førstekonsulent i Statens lønnsregulativ, etter kompetanse og erfaring
  • Gode pensjons- og velferdsordninger

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS