Høgskolen i Innlandet har omlag 16 000 studenter og 1 500 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo.
Høgskolen i Innlandet skal være kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi er en institusjon med høy faglig kompetanse, og har mål om å bli akkreditert som universitet.Vår visjon er «Sterkere sammen».
Fakultet for helse- og sosialvitenskap (HSV) tilbyr et bredt spekter av utdanninger innen våre fagområder. Vi tilbyr blant annet store helse- og sosialfaglige bachelorprogram innen sykepleie, vernepleie, barnevern og sosialt arbeid, i tillegg til kroppsøving, idrett, folkehelse, og tannpleie. Vi tilbyr også en rekke masterprogram, årsstudier og kortere kurs. Relevans, utvikling, fleksibilisering og læring hele livet er viktige stikkord.
Fag- og forskningsmiljøene ved fakultetet driver en omfattende forsknings- og utviklingsvirksomhet. Fakultetet er ansvarlig for doktorgradsprogrammet «Helse og velferd».
HSV har et omfattende samarbeid med eksterne aktører om utdanning, praksis, forskning og utviklingsprosjekter. Vi er opptatt av å bygge forskningsprosjekter i samarbeid med arbeids- og samfunnsliv, og å videreutvikle samarbeid på områder for faglig utvikling av utdanningene våre. Gjennom enhet for eksternfinansiert virksomhet skreddersys ulike utdanningstilbud for offentlig og privat sektor. Fakultetet har p.t. ca 4000 studenter og 250 ansatte.
Om stillingen
Ved Fakultet for helse- og sosialvitenskap er det for 2025 ledig vikariat i 100 % stilling som førstelektor/ høgskolelektor i sykepleie. Stillingen er knyttet til Seksjon for sykepleie med arbeidsted Elverum.
Seksjon for sykepleie er èn av tre seksjoner i Institutt for helse- og sykepleievitenskap. Seksjonen har fagområdet sykepleie i sin studieportefølje, og har ca. 900 studenter og ca. 35 ansatte. Seksjonens særpreg er en praksisnær profil med et sterkt fag- og forskningsmiljø, varierte undervisningsmetoder og sentral plassering både i forhold til helseinstitusjoner og helseforetak.
Vi imøteser søkere som ønsker å gå inn i kombinerte stillinger.
Studieåret 2024/2025 tilbyr seksjonen følgende studier:
Bachelor i sykepleie heltid, studiested Elverum
Bachelor i sykepleie heltid, studiested Kongsvinger
Bachelor i sykepleie deltid, samlingsbasert, studiested Elverum
Bachelor i sykepleie deltid, samlingsbasert, studiested Tynset
Stillingen innebærer veiledning og noe undervisning i teoriemner, ferdighetstrening og oppfølgning i praksisstudier. Vi ønsker at du bidrar til videreutvikling av studieprogrammene både faglig og pedagogisk. Du vil også ha mulighet til å delta i en av instituttets forskergrupper som for eksempel Helse- og omsorg i et livsløpsperspektiv. Forskningsgruppen har som formål å utvikle innovative helse- og omsorgstjenester av god kvalitet og i tråd med pasienter, pårørende og helsepersonell sine preferanser. Forskergruppens arbeid retter seg derfor særlig mot å utvikle kunnskap som kan styrke sykepleiekompetansen innenfor kommunehelsetjeneste og spesialisthelsetjeneste samt bidra til å videreutvikle utdanningene innenfor sykepleie.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Bidra til utvikling av det sykepleiefaglige feltet.
Undervisning og veiledningsoppgaver innen ulike emner, inkludert veiledning og ferdighetstrening i øvingsavdeling og i praksisstudier.
Bidra til instituttets-/seksjonens forsknings- og fagutviklingsvirksomhet.
Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk/skandinavisk.
Tilfredsstillende digital kompetanse tilknyttet studentrelatert arbeid og aktuelt forsknings- og utviklingsarbeid.
Erfaringskompetanse:
Det legges vekt på oppdatert klinisk kompetanse innen sykepleie.
Erfaring med prosjekt- og utviklingsarbeid samt kompetanse som kan styrke det sykepleiefaglige, er ønskelig.
Erfaring fra undervisning og veiledning er ønskelig.
Det er ønskelig at du har arbeidserfaring fra kommunehelsetjenesten og/eller spesialisthelsetjenesten.
Pedagogisk kompetanse:
Dokumentert praktisk-pedagogisk utdanning og erfaring fra undervisning og veiledning på universitets- og høyskolenivå, jf. forskrift til universitets- og høyskoleloven er ønskelig.
Personlige egenskaper:
Personlig egnethet, slik som evne til å kommunisere godt med studenter, praksissteder og kollegaer vektlegges.
Det kreves selvstendighet, gode samarbeidsevner og fleksibilitet.
Fagmiljøets arbeidsform krever godt samarbeid mellom kollegaer og ulike fagmiljøer på tvers av lokasjon.
Evne til å formidle faglig oppdatert kunnskap, og viser engasjement for fagfeltet
Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Høgskolen i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.
Vi tilbyr
en spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, snart universitet!
lønn i stillingskode 1198 førstelektor/ 1008 høgskolelektor etter Statens lønnsregulativ.
medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger.
For mer informasjon om HINN som arbeidsgiver, se her.
Søke stillingen
Søknad og CV registreres elektronisk via "Søk stillingen".
Søknaden må inneholde:
søknadsbrev
utfyllende CV med oversikt over utdanning, arbeidserfaring, pedagogisk erfaring, administrativ erfaring, akkvisisjonsarbeid, koordineringserfaring og andre kvalifiserende aktiviteter
bekreftede kopier av vitnemål og attester
dokumentasjon på pedagogiske kvalifikasjoner i en systematisk, samlet fremstilling, herunder oversikt over formell pedagogisk utdanning, pedagogisk praksis inkludert veiledererfaring. I tillegg til eventuell erfaring med studiekvalitetsutvikling, utvikling av undervisningsopplegg, studieplaner etc.
i tillegg ønskes inntil én sides refleksjon rundt søkerens pedagogiske grunnsyn og egne pedagogiske utvikling
publikasjonsliste og inntil 8 arbeider legges ved som vedlegg til vurdering
For at din søknad skal kunne bli vurdert må dokumentene legges ved som elektroniske vedlegg til søknaden. Aktuelle søknader vil bli vurdert av en sakkyndig komité.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju og prøving av praktiskpedagogiske ferdigheter.
Har du spørsmål om opplasting av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden kan Jobbnorge kundeservice kontaktes.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Mangfold og positiv særbehandling
HINN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.