Handelshøyskolen BI er rangert blant de beste handelshøyskolene i Europa, og leverer internasjonalt anerkjent forskning og et bredt spekter av pedagogiske tilbud fra bachelor- til master- og doktorgradsprogrammer, samt videreutdanning. BI har 20 000 studenter, mer enn 300 000 alumni, og omfattende akademiske og forretningsmessige partnerskap både nasjonalt og internasjonalt.BI har de tre mest prestisjefylte internasjonale akkrediteringene – AACSB, EQUIS og AMBA – og reinvesterer all fortjeneste i å styrke læringsmiljøet.
Handelshøyskolen BI søker analytiker innen markedsføring og rekruttering!
Vil du bruke innsikt til å forme fremtidens studietilbud ved BI? I denne rollen får du ansvar for å utvikle, distribuere og analysere undersøkelser som gir retning for BIs studietilbud. Du henter inn og analyserer data om marked, målgrupper og konkurrenter – og omsetter funnene til tydelige anbefalinger som skaper bedre beslutninger, sterkere rekruttering og en enda bedre studentopplevelse. Du vil bli en del av avdelingen Marketing & Recruitment, hvor du vil få jobbe både strategisk og praktisk, og presentere innsikt på en engasjerende måte. Dette er stillingen for deg som brenner for analyse, trender og datadrevet utvikling – og som vil gjøre en konkret forskjell i en av Europas ledende business-skoler.
Arbeidsoppgaver
Utforme, distribuere og analysere ulike undersøkelser relatert til kurs- og programinnovasjon for både heltidsporteføljen og videreutdanning (open enrolment).
Bidra med innsikt til ulike business case og evaluering av programmer og kurs i henhold til BIs retningslinjer.
Innhente og analysere innsikt om BIs markeder, målgrupper og konkurrenter, herunder gjennomføre egne kvalitative og kvantitative undersøkelser.
Presentere funn og anbefalinger på en engasjerende og forståelig måte.
Identifisere trender, mønstre og muligheter som kan styrke rekrutteringen og studentopplevelsen.
Koordinere og samarbeide med studentmedarbeidere som støtter analysearbeidet.
Sikre at all databehandling følger GDPR-regelverk.
Ønskede kvalifikasjoner
Høyere utdanning på minimum bachelornivå innen analyse, økonomi, markedsføring, informatikk, eller andre relevante fagområder.
Relevant arbeidserfaring innenfor analyse eller datadrevet markedsføring, evt Mastergrad innen relevante fagområder.
Sterke analytiske ferdigheter og evne til å arbeide selvstendig med problemstillinger.
Erfaring med verktøy som SQL eller Python er en fordel.
God forståelse for datakvalitet, databruk og mulighetene data gir.
Gode presentasjonsevner og komfortabel med å holde presentasjoner.
Flytende i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
Erfaring fra utdanningssektoren eller lignende er en fordel.
Personlige egenskaper
Svært god analytisk forståelse.
Nysgjerrig og motivert av å forstå målgrupper, trender og atferd.
Strukturert og kvalitetsbevisst, med stor arbeidskapasitet.
Proaktiv og selvstendig – du tar ansvar og følger prosjekter fra idé til leveranse.
Samarbeidsorientert og god på å formidle komplekse analyser på en forståelig måte.
Vi tilbyr
En sentral rolle i et fremoverlent og ambisiøst fagmiljø.
En avdeling og et team som består av en skikkelig trivelig og sosial gjeng.
Varierte arbeidsoppgaver med stort handlingsrom og tydelig påvirkning på resultatene.
En spennende bransje i utvikling, og arbeid med målgrupper i rask endring.
Gode muligheter for kompetanseheving, inkludert kostnadsfri deltakelse på BIs studier og kurs.
35 timers arbeidsuke, 5 ukers ferie samt fri i julen og påsken.
Arbeidssted
Arbeidssted vil være campus Oslo, Nydalen.
Høres dette ut som noe for deg?
Ved spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med Maren Gonzalez Adserø, Head of Marketing, på maren.g.adsero@bi.no eller +47 98660298.
Søknadsfrist er 05.01.2026, men søknader behandles fortløpende.