Stiftelsen Handelshøyskolen BI er en av Europas største og høyest rangerte handelshøyskoler med over 20.000 studenter, mer enn 300 000 alumni, og en rekke akademiske og forretningsmessige partnerskap og nettverk, både nasjonalt og internasjonalt. Som Norges fremste tilbyder av økonomisk-administrativ utdanning bygger BI på en unik tradisjon med å kombinere faglig tyngde og næringslivsrelevans. Studiene spenner fra bachelor til master og doktorgradsutdanninger. BI er også kjent for sine skreddersydde løsninger for etter- og videreutdanningsmarkedet.
BI innehar noen av Europas ledende vitenskapelige miljøer innen fagområdene ledelse, strategi, finans, økonomi og markedsføring. Som ansatt ved BI vil du møte spennende utfordringer i et engasjerende og internasjonalt miljø med over 900 kolleger som daglig bidrar til utvikling av kunnskapssamfunnet. BI omsetter årlig for ca. NOK 1,8 mrd, og er organisert som en selveiende stiftelse hvis formål er undervisning og forskning. Alt overskudd brukes til å styrke BIs fag- og læringsmiljø.
Handelshøyskolen BI søker analytiker med fokus på markeds- og kundeinnsikt!
BI legger stor vekt på å være en data- og innsiktsdrevet organisasjon, og nå søker vi en dedikert og dyktig analytiker til Executive-divisjonen. BI Executives formål er å hjelpe mennesker til å ha meningsfulle karrierer gjennom livslang læring, og har en av verdens største porteføljer innen kurs og studier i videreutdanningsmarkedet.
Som person tror du vi at du er lidenskapelig opptatt av å finne innsikt fra data, forstå dem, kommunisere de med interessenter, og identifisere behov for nye data. Fokuset ditt som analytiker hos oss vil være å skape innsikt om kunder, markeder og konkurrenter, samt å identifisere hvordan vi kan optimalisere markedsførings- og rekrutteringsaktiviteter.
For å få til dette må du ha god forretningsforståelse, se sammenhenger, og konvertere og kommunisere dette slik at vi som organisasjon sammen skaper verdi av dataene.
Du vil støtte ledelsen og ta initiativ til hvordan vi kan utvikle analysene våre, gjennom å levere innsikt som er nyttig for å oppfylle BIs strategi. Du vil få stor grad av selvstendighet i jobben, samtidig som du blir en del av et team og hyggelig miljø der samarbeid og relasjonelle ferdigheter er viktig, og du vil samarbeide med store deler av organisasjonen.
Analytikeren vil være plassert i Marked Executive. Som markedsavdeling er vi ansvarlige for merkevarebygging og markedsføring av vårt studietilbud. Vi legger stor vekt på å forstå markedet og miljøet vi opererer i, og i å bruke denne innsikten til å utvikle nye kurs og programmer, samt til å gjøre mer målrettet rekruttering. Markedsavdelingen har i dag 7 ansatte.
Arbeidsoppgaver:
Ansvar for konkurrentanalyse og jevnlig innsikt i marked, kunder og konkurrenter.
Ansvar for spørreundersøkelser: Oppsett av spørreskjemaer, datainnsamling og analyse av data.
Identifisere og utføre analyser for produktutvikling.
Bidra til kontinuerlig evaluering og forbedring av våre kurs og programmer.
Bidra til ulike aktiviteter og prosjekter der data og innsikt er viktig.
Proaktivt identifisere utfordringer BI står overfor, basert på analyser og anbefale løsninger.
Bistå med analyser av markedsførings- og salgsaktiviteter, inkludert nettsider, for å måle effekt.
Kommunisere innsikt og anbefalinger fra analysene til relevante interessenter.
Være rådgiver innen analyseområdet sammen med et profesjonelt nettverk med lignende kompetanser, på tvers av BI.
Sikre at aktiviteter er GDPR-kompatible.
Bidra til design og implementering av effektive rapporteringsprosesser (PowerBI).
Kvalifikasjoner:
Høyere utdanning på masternivå
Relevant akademisk bakgrunn innenfor business, markedsføring, analyse, økonomi eller lignende programmer med eksponering for både forretning og analyse
Utmerket forståelse av data og hvordan man får innsikt fra data
Erfaring med Python, SQL, Google Analytics og Power BI er en fordel
Tidligere relevant erfaring fra markeds- eller dataanalyse er en fordel
God forretningsforståelse
Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig, samt flytende norsk
Personlige egenskaper:
Analytisk med lidenskap for både kvantitative dataanalyser og kvalitative markedsinnsikter
Strukturert og grundig
Tar initiativ og er proaktiv
God forretningsforståelse
Fremtidsorientert
Gode kommunikasjonsevner
Lagspiller
Vi tilbyr:
En utfordrende stilling med muligheter for videreutvikling
Faglig og personlig utvikling i en arbeidsplass som tar vare på sine ansatte
Et positivt og oppmuntrende arbeidsmiljø preget av erfaring, og med vekt på kontinuerlig forbedring
En spennende, relevant og viktig bransje som aldri slutter å utvikle seg
Attraktive muligheter for kompetanseheving gjennom kostnadsfri deltakelse på BIs studier og kurs
35-timers arbeidsuke, 5 ukers ferie, samt fri i jul og påske
Gode ordninger for pensjon og forsikring
Stillingen rapporterer til Marion Nesje, Manager Marked Executive, og lønnes etter avtale. Aktuelle kandidater vil kalles inn til intervju fortløpende. Snarlig tiltredelse er ønskelig. Arbeidssted er Nydalen.