Handelshøyskolen BI er rangert blant de beste handelshøyskolene i Europa, og leverer internasjonalt anerkjent forskning og et bredt spekter av pedagogiske tilbud fra bachelor- til master- og doktorgradsprogrammer, samt videreutdanningsprogrammer. BIs samfunnsoppdrag er å øke kunnskap og gjennom det bidra til utvikling av næringslivet. BI har 20 000 studenter, over 300 000 alumni, og en rekke akademiske og forretningsmessige partnerskap og nettverk, både nasjonalt og internasjonalt. BI har de tre mest prestisjefylte internasjonale kvalitetsakkrediteringene – AACSB, EQUIS og AMBA. BI er organisert som en selveiende stiftelse hvis formål ene og alene er undervisning og forskning. All fortjeneste går til å styrke BIs akademiske læringsmiljø.
Er du BIs nye kommunikasjonsrådgiver?
Vi ser etter deg som er opptatt av god kommunikasjon og som har lyst til å forsterke BIs gode omdømme gjennom relevante kanaler og eksterne nyhetsmedier.
Stillingen hører til Kommunikasjon og samfunnskontakt, som har det overordnede ansvaret for all strategisk og operativ kommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Våre oppgaver spenner fra merkevarebygging og mediehåndtering til studentkommunikasjon, forskningskommunikasjon, webansvar, grafisk design, og profilering og promotering av BIs virksomhet i interne og eksterne kanaler. Du vil tilhøre enheten som jobber med ekstern kommunikasjon og vil bli involvert inn i spennende prosjekter på tvers av avdelinger og institutter.
Arbeidsoppgaver:
Produsere og publisere innhold (artikler, video og bilder) til alle BIs digitale kanaler
Utvikle kommunikasjonsplaner og strategier for arrangementer i regi av BI
Være en rådgiver og bidra med kommunikasjonsfaglig støtte i organisasjonen
Bidra til å posisjonere BI og BIs forskning i relevante kanaler og eksterne nyhetsmedier
Utvikle BIs digitale tilstedeværelse i sosiale medier
Bidra til å sikre strategisk utvikling av BIs merkevare
Utvikle gode medierelasjoner nasjonalt og internasjonalt
Bidra med kommunikasjonsfaglig rådgiver og være en sparringspartner for ledere og øvrige medarbeidere i organisasjonen
Bidra med datainnsikt og analyse fra BIs digitale kanaler
Ønskede kvalifikasjoner/kompetanse:
Bachelor eller mastergrad, gjerne innen kommunikasjon, statsvitenskap, journalistikk, markedsføring eller digitale medier
Bred og relevant kommunikasjonserfaring, gjerne erfaring fra byrå eller kommunikasjonsavdeling
Erfaring med å produsere og distribuere redaksjonelt innhold
Erfaring fra og forståelse for visuell kommunikasjon
Erfaring fra reaktiv og proaktiv mediehåndtering
God forståelse av sosiale medier og strategisk bruk av datainnsikt
Tydelige og gode kommunikasjonsevner både på engelsk og norsk
For å bli vurdert i stilling som seniorrådgiver kreves det minimum 5 års relevant erfaring, og en dybdekompetanse og helhetsforståelse på fagområdet.
Personlige egenskaper:
God relasjonsbygger og evnen til å bygge gode nettverk internt og eksternt
Selvstendig, strukturert og nøyaktig
Initiativrik, ansvarsbevisst og gode samarbeidsevner
Liker å jobbe i team, men jobber også godt selvstendig
Har høy produksjonskapasitet og leverer innen tidsfrister
Positiv og bidrar til et godt og sosialt arbeidsmiljø
Selvgående og offensiv
Teft for de «gode» nyhetssakene
Evne til å skape engasjerende innhold
Stor egendrive for å produsere og utvikle nyhetssaker
Vi tilbyr:
Et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø, med hyggelige, engasjerte og kompetente kollegaer
Varierte oppgaver og mulighet til å jobbe i team
En spennende organisasjon med høye ambisjoner i en sektor som er i stadig utvikling
35 timers arbeidsuke, 5 ukers ferie, samt fri jul og påske