Jurist - Seksjon for studieadministrative tjenester
Søknadsfrist: 03.04.2025
Publisert
Universitetet i Agder har over 1500 ansatte og nesten 14 000 studenter. Det gjør oss til en av Sørlandets største arbeidsplasser.
Våre ansatte forsker, underviser og formidler kunnskap fra alle sine fagområder. Universitetet holder til på to moderne campuser i Kristiansand og Grimstad.
Om stillingen
Ved Universitetet i Agder er det ledig en fast 100 % stilling som jurist med tiltredelse etter avtale. Stillingen er knyttet til Utdanningsavdelingen, Seksjon for studieadministrative tjenester. Arbeidssted er Campus Kristiansand.
Seksjon for internasjonalisering, opptak og læringsmiljø
UiA PULS
Seksjon for studieadministrative tjenester består av 26 medarbeidere, herav tre jurister som jobber med lokalt regelverk, saksbehandling til universitetsstyret og utdanningsutvalget, sekretærfunksjon for universitetets nemnd for studentsaker og skikkethetsnemnda, mottak og saksbehandling av varslingssaker fra studenter, personvern, innsynsbegjæringer og kontrakter og avtaler på utdanningsområdet. Dessuten har seksjonen ansvar for universitetets studieadministrative systemer, planlegging og gjennomføring av eksamen og timeplanlegging for hele universitetet.
Den som ansettes vil primært arbeide i sekretariatsfunksjon for UiAs nemnd for studentsaker med saksbehandling av klage- og fuskesaker. Dette innebærer kontakt med studenter, og deres advokater. Personen vil også arbeide med personvern, kontrakter, innsynsbegjæringer og erstatningssaker. Andre saksbehandlings- og utredningsoppgaver kan bli tillagt stillingen.
Arbeidsoppgaver
Sekretær for UiAs nemnd for studentsaker
Saksbehandling av klage og fuskesaker
Bistå med kontraktsarbeid innenfor eksternfinansierte utdanninger, kontrakter og samarbeidsavtaler
Opplæring og rådgiving i forvaltningsrettslige- og andre juridiske spørsmål
Vurderinger innen personvernregelverket
Saksbehandling og utredningsoppgaver
Andre oppgaver etter avtale med seksjonsleder
Nødvendige kvalifikasjoner
Embetseksamen/mastergrad i rettsvitenskap. Relevant kompetanse eller arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
Gode kunnskaper i forvaltningsrett
Gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk og engelsk
Ønskede kvalifikasjoner
Erfaring med saksbehandling og utredningsarbeid
Kjennskap til høyere utdanning ut over egen studieerfaring
Kunnskap om erstatningsrett, personvern og kontraktsarbeid
Erfaring med kursing/opplæring
Relevant arbeidserfaring
Personlige egenskaper
Gode samarbeidsevner
Evne til å kommunisere med mennesker i sårbare situasjoner
Bidrar til godt arbeidsmiljø
Nøyaktig
Jobber effektivt og selvstendig
Personlige egenskaper og egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Varierte arbeidsoppgaver i en stor, spennende og samfunnsviktig organisasjon
En stilling med utviklingsmuligheter i et mangfoldig miljø
Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ kode 1434 rådgiver kr 640 000 – 700 000 pr. år. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen går det lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse.
Generell informasjon
UiA er et åpent og inkluderende universitet. Vi har tro på at mangfold beriker arbeidsplassen og gjør oss bedre. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller “hull iCV-en".
Den som ansettes har rettigheter og plikter etter de retningslinjer som gjelder for tekniske og administrative stillinger ved Universitetet i Agder, og må påregne endringer i organisering og oppgaver. Ansettelse foretas av Ansettelsesrådet for tekniske-/administrative stillinger ved Universitetet i Agder.Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Det vil også bli innhentet referanser etter nærmere avtale med søkeren. Mer om ansettelsesprosessen.
I henhold til offentlighetsloven § 25, 2.ledd kan søker be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista. Universitetet kan likevel beslutte at navnet på kandidaten skal offentliggjøres. Søker vil i forkant av eventuell offentliggjøring bli varslet.
Søknad
Søknaden og nødvendige opplysninger om utdanning og erfaring (inkl. vitnemål og attester) sendes elektronisk, benytt linken "Søk stillingen".