LEDIG STILLING VED UNIVERSITETET I AGDER

Jurist - Seksjon for stab

Søknadsfrist: 04.12.2025

Universitetet i Agder har over 1500 ansatte og nesten 14 000 studenter. Det gjør oss til en av Sørlandets største arbeidsplasser. Våre ansatte forsker, underviser og formidler kunnskap fra alle sine fagområder.

Universitetet holder til på to moderne campuser i Kristiansand og Grimstad.

Om stillingen

Ved Universitetet i Agder er det ledig en fast 100 % stilling som jurist med tiltredelse etter avtale. Stillingen er knyttet til Utdanningsavdelingen, Seksjon for stab. Arbeidssted er Campus Kristiansand, men noe tilstedeværelse i Grimstad må påregnes. 

Utdanningsavdelingen har ca. 80 medarbeidere fordelt på Campus Kristiansand og Campus Grimstad.

Seksjon for stab består av 10 medarbeidere, herav tre jurister som bl.a. har oppgaver knyttet lokalt regelverk, saksbehandling til universitetsstyret og utdanningsutvalget, sekretærfunksjon for universitetets nemnd for studentsaker og skikkethetsnemnda, mottak og saksbehandling av varslingssaker fra studenter, personvern, innsynsbegjæringer, og kontrakter og avtaler på utdanningsområdet. I tillegg har seksjonen ansvar for universitetets studieadministrative systemer, planlegging og gjennomføring av eksamen og timeplanlegging for hele universitetet.

 Den som ansettes vil primært arbeide i sekretariatsfunksjon for UiAs nemnd for studentsaker med saksbehandling av klage- og fuskesaker. Dette innebærer kontakt med studenter, og deres advokater. Personen vil også arbeide med personvern og innsynsbegjæringer. Andre saksbehandlings- og utredningsoppgaver kan også bli tillagt stillingen. Stillingen egner seg godt for en nyutdannet jurist.

Arbeidsoppgaver

  • saksbehandling av klage- og fuskesaker
  • opplæring og rådgiving i forvaltningsrettslige- og andre juridiske spørsmål 
  • vurderinger innen personvernregelverket
  • saksbehandling og utredningsoppgaver 
  • andre oppgaver etter avtale med seksjonsleder

Nødvendige kvalifikasjoner

  • master i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen
  • gode kunnskaper og interesse for forvaltningsrett 
  • gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk og engelsk

Ønskede kvalifikasjoner

  • saksbehandlererfaring
  • erfaring med utredningsarbeid
  • kjennskap til høyere utdanning ut over egen studieerfaring
  • erfaring med kursing/opplæring
  • relevant arbeidserfaring

Personlige egenskaper

  • gode samarbeidsevner
  • evne til å kommunisere med mennesker i sårbare situasjoner
  • bidrar til godt arbeidsmiljø
  • nøyaktig
  • jobber effektivt og selvstendig

Personlige egenskaper og egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • varierte arbeidsoppgaver i en stor, spennende og samfunnsviktig organisasjon
  • en stilling med utviklingsmuligheter i et mangfoldig miljø
  • moderne lokaliteter og et allsidig velferdstilbud
  • fleksibel arbeidstid
  • medlemskap i Statens pensjonskasse

Mer om UiA som arbeidsplass.

Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ lønnsplan 90.500 kode 1434 rådgiver, kr. 650 000-720 000 brutto pr. år. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen går det lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

UiA er et åpent og inkluderende universitet. Vi har tro på at mangfold beriker arbeidsplassen og gjør oss bedre. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller “hull i CV-en".

Den som ansettes har rettigheter og plikter etter de retningslinjer som gjelder for tekniske og administrative stillinger ved Universitetet i Agder, og må påregne endringer i organisering og oppgaver. Ansettelse foretas av Ansettelsesrådet for tekniske-/administrative stillinger ved Universitetet i Agder.

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Det vil også bli innhentet referanser etter nærmere avtale med søkeren. Mer om ansettelsesprosessen. 

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2.ledd kan søker be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista. Universitetet kan likevel beslutte at navnet på kandidaten skal offentliggjøres. Søker vil i forkant av eventuell offentliggjøring bli varslet.

Søknad

Søknaden og nødvendige opplysninger om utdanning og erfaring (inkl. vitnemål og attester) sendes elektronisk, benytt linken "Søk stillingen".

Søknadsfrist: 04.12.25

Kontaktinformasjon

For spørsmål om stillingen:

For spørsmål om søknadsprosessen:

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS