Formidlingspedagog - Naturmuseum og botaniske hage
Søknadsfrist: 30.11.2020
Universitetet i Agder
Universitetet i Agder har over 1400 ansatte og 13 000 studenter. Det gjør oss til en av Sørlandets største arbeidsplasser. Våre ansatte forsker, underviser og formidler kunnskap fra ulike fagområder. Samskaping av kunnskap er vår felles visjon. Vi tilbyr et bredt spekter av studier innenfor mange arbeidsfelt. Vi holder til på to moderne campuser i Kristiansand og Grimstad.
Vi er et åpent og inkluderende universitet preget av samarbeidskultur. UiA har som mål å videreutvikle utdanning og forskning på høyt internasjonalt nivå.
Om stillingen
Ved Universitetet i Agder er det ledig en fast 100 % stilling som formidlingspedagog/rådgiver med tiltredelse etter avtale. Stillingen er knyttet til Naturmuseum og Botanisk hage, og arbeidssted er Campus Kristiansand.
Naturmuseum og botaniske hage er landsdelens eneste naturhistoriske museum. Museet har zoologiske, botaniske og geologiske samlinger, og den største samlingen finnes i botanisk hage som har mer enn 2000 ulike planter. Formidlingsteamet består av to faste stillinger, og har en sentral rolle på museet.
Vår visjon er «å vekke nysgjerrighet og være en kilde til kunnskap om naturen» i møte med målgruppene barnehager og skoler, barnefamilier og studenter.
Vi søker etter deg som har kunnskap og respekt for barns naturlige nysgjerrighet, og vil legge til rette for at museet kan være en foretrukket kilde til kunnskap om naturen for barn og unge.
Arbeidsoppgaver
delta i planlegging og organisering av formidlingsarbeidet ved museet
bidra til at barn får naturopplevelser og blir kjent med naturens mangfold
på ulike måter formidle museets samlinger og forskningsvirksomhet gjennom kontakt med barnehager og skoler
knytte og følge opp kontakt med ulike fagmiljøer lokalt, regionalt og nasjonalt
Nødvendige kvalifikasjoner
utdanning på masternivå i pedagogikk, eller et annet relevant fagområde. Dokumenterbar realkompetanse kan kompensere for deler av utdanningskravet
erfaring fra formidling til barn og unge
Ønskede kvalifikasjoner
kunne planlegge og gjennomføre undervisningsopplegg i samarbeid med målgruppene
kjennskap til rammeverket for barnehager og skoler
Personlige egenskaper
god rolleforståelse og evne til å skape tillit og gode relasjoner til barn, unge og øvrige samarbeidsaktører
selvstendig og faglig trygg i arbeidet
analytisk, strukturert og systematisk
god gjennomføringsevne og godt humør
utviklingsorientert og endringsdyktig
Personlige egenskaper og egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
varierte arbeidsoppgaver i en stor, spennende og samfunnsviktig organisasjon
en stilling med utviklingsmuligheter i et mangfoldig miljø
Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ stillingskode 1434 rådgiver, kr. 498 800-575 600 brutto pr. år. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen går det lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse.
Generell informasjon
UiA er et åpent og inkluderende universitet. Vi har tro på at mangfold beriker arbeidsplassen og gjør oss bedre. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.
Den som ansettes har rettigheter og plikter etter de retningslinjer som gjelder for tekniske og administrative stillinger ved Universitetet i Agder, og må påregne endringer i organisering og oppgaver. Ansettelse foretas av Ansettelsesrådet for tekniske-/administrative stillinger ved Universitetet i Agder.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Det vil også bli innhentet referanser etter nærmere avtale med søkeren. Mer om ansettelsesprosessen.
I henhold til offentlighetsloven § 25, 2.ledd kan søker be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista. Universitetet kan likevel beslutte at navnet på kandidaten skal offentliggjøres. Søker vil i forkant av eventuell offentliggjøring bli varslet.
Søknad
Søknaden og nødvendige opplysninger om utdanning og erfaring (inkl. vitnemål og attester) sendes elektronisk, benytt linken "Søk stillingen".