Stilling:
Ny medarbeider i deltidsopplæringen
Frist: 23.08.2018
Vil du være med på å utvikle deltidsopplæringen for hørselshemmede elever og bidra til implementeringen av ny deltidsmodell i Statped.
Vi søker etter ansatte med undervisningskompetanse og tegnspråkkompetanse.
I tillegg til å være en aktiv bidragsyter i det konkrete utviklingsarbeidet skal medarbeiderne til sammen dekke følgende oppgaver:
1) Opplæring: Utvikle god tilpasset opplæring for elevene ut i fra deres faglige- og sosiale behov. Skape et stimulerende tegnspråklig- og inkluderende læringsmiljø. Utvikle innhold og øke omfanget av fjernundervisning/ e-læring. Utvikle og etablere sosiale møteplasser og styrke sosiale nettverk. Utvikle og bruke egnede verktøy for systematisk vurderingsarbeid for å sikre læringsprogresjon og økt læringsutbytte for elevene.
2) Samarbeid: Bidra til systematisk og tett samarbeid med elevenes bostedsskoler for å skape helhet og sammenheng i opplæringen. Delta i profesjonelle lærende nettverk. Bidra med kompetanse og erfaringsutveksling i deltidsopplæringen på tvers av regionene.
3) Forvaltning og administrasjon: Bidra til økt sammenheng mellom forvaltning og det pedagogiske tilbudet. Delta og medvirke til inngåelse av samarbeidsavtaler med elevenes bostedsskoler. Ivareta oppgaver i tilknytning til planlegging, koordinering og praktisk tilrettelegging knyttet til deltidsoppholdet og aktiviteter mm.
Ansatte med interesse og motivasjon for å bidra inn i et spennende og viktig utviklingsarbeid, inviteres med dette til å søke stillinger i deltidsopplæringen på Hovseter i Oslo. De som skal utføre opplæring av elevene må ha kompetanse for å undervise i grunnskolen, jfr oppll §10-2. I tillegg må medarbeidere ha kompetanse i tegnspråk. Personlig egnethet vektlegges.
Deltidsopplæring er en fast oppgave for Statped. Som medarbeider vil du ha arbeidsoppgaver og tilhørighet i deltidsopplæringen.
Deltidsopplæringen og hørselsavdelingen skal videreutvikle et samarbeid for å gi et helhetlig tilbud til brukerne.
Kvalifikasjoner
- Lærerkompetanse jfr. Forskrift til opplæringsloven §14- 2 el. §14-3 (kompetansekrav til lærere i grunnskolen: 30 studiepoeng i basisfag på småskole og mellomtrinnet 60 studiepoeng i basisfag på ungdomstrinnet)
- Ønskelig med spesialpedagogikk
- 30 - 60 studiepoeng i tegnspråk
- Relevant utdanning /arbeidserfaring kan kompenseres for utdanningskravet i et vikariat
- God skriftlig formuleringsevne
- Kompetanse og erfaring med bruk av digitale verktøy og digitale arbeidsformer
Personlige egenskaper
- Strukturert og god evne til å arbeide selvstendig
- God til å samarbeide, til arbeid i team og nettverksbygging
- Resultatorientert og kvalitetsbevisst
- Kan ta initiativ til utvikling, og tåle stort arbeidspress i perioder
- Bidra til en delingskultur
- Evne til å skape gode relasjoner
- Fleksibel
Vi tilbyr
- Stillingen lønnes som rådgiver/seniorrådgiver (kode 1434/1364) i ltr. 55-68 (p.t. kr 474.700 - 600.200 brutto per år).
- Et stimulerende og godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
- Engasjerende og varierte arbeidsoppgaver
- Gode faglige utviklingsmuligheter
- Medlemskap i Statens pensjonskasse med blant annet tjenestepensjonsordning og tilbud om boliglån
- Fleksibel arbeidstidsordning
- IA-bedrift
Web: www.statped.no
Kontakt: Grethe Kruse Aas (Skolefaglig ansvarlig)
Telefon: 922 97 109