LEDIG STILLING VED SINTEF

Avdelingskoordinator (AK) - Trøndelag

Søknadsfrist: 28.05.2021

SINTEF

SINTEF er et av Europas største forskningsinstitutt, med flerfaglig spisskompetanse innenfor teknologi, naturvitenskap og samfunnsvitenskap. SINTEF er en uavhengig stiftelse som siden 1950 har skapt innovasjon gjennom utviklings- og forskningsoppdrag for næringsliv og offentlig sektor i inn- og utland. SINTEF har 2000 medarbeidere fra 75 nasjoner og en årlig omsetning på over tre milliarder kroner.

Visjon: Teknologi for et bedre samfunn.

SINTEF Digital driver forskning og innovasjon innenfor digitale teknologier, teknologiorienterte samfunnsfag og helse. Vår flerfaglige kunnskapsbase benyttes på tvers av alle bransjer, og hjelper våre kunder med å utnytte og møte mulighetene som skapes av digitalisering og digital transformasjon.

Har du lyst til å jobbe med administrative tjenester og prosjektstøtte i en forskeravdeling?

Til en av våre avdelinger i Trondheim søker vi avdelingskoordinator (AK) i 100 % stilling.

Stillingen er organisert i et team av avdelings- og administrasjonskoordinatorer som rapporterer til kvalitetssjef. Avdelingskoordinatorene er til daglig tilknyttet forskningsavdelinger på SINTEF Digital og vil derfor være en nøkkelperson når det gjelder å bistå ledere, forskere og prosjektledere med koordinering og oppfølging av forskningsprosjekter, samt administrative oppgaver i avdelingen.

Stillingen vil gi deg mulighet til å arbeide i et miljø med engasjerte og dyktige forskere hvor du får følge forskningsprosjekt fra idé til prosjektavslutning.

Sentrale arbeidsoppgaver og ansvarsområder vil være: 

  • Støtte prosjektleder med administrative oppgaver knyttet til prosjektgjennomføring, slik som prosjektøkonomi, fakturering, rapportering og koordinering
  • Bistå prosjektledere med at krav i styringssystemet blir oppfylt
  • Dokumenthåndtering og arkivering
  • Delta proaktivt i implementering og utvikling av rutiner og systemer
  • Oppgaver som mottak av nyansatte, jubileer, administrativ støtte, samt andre forefallende oppgaver i det daglige
  • Lederstøtte

Vi søker etter deg som:

  • har minimum bachelor innen administrative/økonomiske fag
  • har erfaring fra prosjektledelse/-støtte og koordinering
  • behersker standard dataverktøy (Office) og kjente økonomi og administrative systemer
  • er systematisk, ryddig, proaktiv og serviceorientert
  • kommuniserer tydelig og direkte
  • er selvstendig, men evner å samarbeide på tvers i organisasjonen
  • har norsk som arbeidsspråk i tillegg til å beherske engelsk muntlig og skriftlig

Hos oss får du:

  • jobbe i en av Europas ledende forskningsinstitusjoner, med stor samfunnsmessig betydning
  • spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • en dynamisk og fleksibel arbeidsdag
  • muligheter for faglig og personlig utvikling
  • et sosialt og kreativt arbeidsmiljø hvor mennesket er i sentrum
  • spesielt gode pensjons- og forsikringsordninger, gode velferdsordninger og konkurransedyktig lønn

Søknad sendes inn elektronisk inkludert CV, kopi av vitnemål og andre vedlegg som direkte understøtter kvalifikasjoner til stillingen, f.eks. attester o.l.

Søk på stillingen

Spørsmål om stillingen:

  • Bente Wiggen (Kvalitetssjef), 913 76 827, bente.wiggen@sintef.no

Hjemmeside: www.sintef.com

Powered by Labrador CMS