Stilling:

Innkjøpsrådgiver

Søknadsfrist 26. august 2018

Universitetet i Stavanger

Universitetet i Stavanger (UiS) har omlag 12.000 studenter og 1.700 ansatte. Vi er eneste norske medlem av European Consortium of Innovative Universities. Universitetet har store ambisjoner. Vi skal ha en innovativ og internasjonal profil og være en drivkraft i kunnskapsutviklingen og endringsprosesser i samfunnet. Sammen med våre ansatte og studenter vil vi løfte blikket, og våge å tenke stort og nytt – vi vil utfordre det velkjente og utforske det ukjente.

Universitetet i Stavanger har ledig stilling som innkjøpsrådgiver ved Avdeling for økonomi og virksomhetsstyring.

Hovedoppgaver:

  • gjennomføre anbudskonkurranser og inngå rammeavtaler på UiS nivå
  • anskaffelser og bestillinger på institusjonelt og fagenhetsnivå
  • systemansvar for innføring, implementering og bruk av verktøy for gjennomføring av anskaffelsesprosesser
  • interne rutiner og retningslinjer innenfor anskaffelser

Den som ansettes bør ha følgende kvalifikasjoner:

  • høyere utdanning innenfor økonomi, juss eller tilsvarende. Bred erfaring kan i noen tilfeller kompensere for formell utdanning.
  • god og bred erfaring fra gjennomføring av anbudsprosesser, fortrinnsvis innenfor offentlig virksomhet
  • erfaring med bruk av elektroniske verktøy i anskaffelsesprosesser og generelt gode IKT kunnskaper

Videre vil det bli lagt vekt på at den som ansettes:

  • har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • arbeider målrettet og nøyaktig, er selvstendig, effektiv og initiativrik
  • har gode samarbeidsevner og bidrar til et godt sosialt arbeidsmiljø
  • er utadvendt, service- og løsningsorientert

Vi tilbyr:

  • interessante og utfordrende oppgaver i samarbeid med aktive fagmiljøer
  • lønn etter statens lønnsregulativ, l.pl 90.500, kode 1434 rådgiver, kr 551.000-597.000 bto pr år. I særskilte tilfeller kan høyere avlønning vurderes.
  • medlemskap i Statens Pensjonskasse som sikrer gode pensjonsrettigheter
  • et bredt tilbud av sosiale og sportslige aktiviteter - inkludert trening i arbeidstiden
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • Hjem-jobb-hjem.

Stillingsbeskrivelsen gir nærmere informasjon om organisatorisk plassering, ansvarsområde og arbeidsoppgaver.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:

Opplysninger om rekrutteringsprosessen fås ved henvendelse til senior HR-rådgiver May Merete Tjessem Opdal, tlf 51 83 30 11 / 402 39 696, epost may-m.t.opdal@uis.no.

Søk stillingen elektronisk via "Søk stillingen" på denne siden. Vitnemål, attester og ev annen dokumentasjon som du ønsker det skal tas hensyn til, lastes opp som vedlegg til søknaden. Last opp alle vedlegg som separate filer. Hvis vedleggene overskrider 30 MB til sammen må disse komprimeres. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jf offentlighetsloven § 25.

Stillingsbeskrivelse

1. Organisatorisk plassering

  • Stillingsinnehaver er ansatt ved Universitetet i Stavanger. For tiden er stillingen organisatorisk plassert ved Avdeling for økonomi- og virksomhetsstyring
  • Økonomi- og virksomhetsdirektør er nærmeste overordnet for stillingsinnehaver.
  • Stillingen inngår i Innkjøpsgruppen. Vedkommende vil også kunne inngå i øvrige team ved avdelingen og i institutsjonelle prosessteam/-nettverk. Den som ansettes kan også inngå i prosjekter uavhengig av organisatorisk plassering.

2. Ansvarsområde

  • gjennomføre anbudskonkurranser og inngå rammeavtaler på UiS nivå
  • anskaffelser på institusjonelt og fagenhetsnivå
  • systemansvar for innføring, implementering og bruk av verktøy for gjennomføring av anskaffelsesprosesser
  • interne rutiner og retningslinjer innenfor anskaffelser
  • gjennomføre bestillinger
  • etisk handel

2. Arbeidsoppgaver

  • koordinere og gjennomføre større anskaffelser på institusjonelt og fagenhet nivå
  • sørge for at universitetets anskaffelser gjennomføres i tråd med regelverk for offentlige anskaffelser, herunder utarbeidelse av interne rutiner
  • utarbeide og oppdatere interne rutiner og retningslinjer innenfor anskaffelser
  • arbeide for digitalisering av anbudsprosessen og være superbruker på systemer knyttet til anbudsprosessen
  • gi råd og veiledning overfor fagenhetene i gjennomføring av mindre utstyrsanskaffelser og andre former for anskaffelser mm
  • gjennomføre intern kontroll innenfor anskaffelsesområdet og tilrettelegge for dette
  • utarbeide konkurransegrunnlag/-dokumenter på norsk og engelsk
  • fasilitere og gjennomføre anbudsprosesser i samarbeid med fagenheter
  • ferdigstille kontrakter samt ivareta interne krav til dokumentasjon, eks anskaffelsesprotokoll og arkivering av konkurransedokumentasjon
  • benytte og vedlikeholde elektronisk system for avtaleadministrasjon på UiS nivå
  • sørge for at universitetet deltar i Initiativ for etisk handel. Rapportere, følge opp og gi råd innenfor området etisk handel
  • utarbeide styresaker innenfor ansvarsområdet

Andre oppgaver kan tillegges stillingsinnehaver.

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS