Ledig stilling ved Universitetet i Agder

IKT - arkivar / Prosessrådgiver

Søknadsfrist: 31.07.2019

Om stillingen

Ved Universitetet i Agder (UiA)er det ledig en fast 100 % stilling som prosessrådgiver / IKT-arkivar med tiltredelse etter avtale. Stillingen er knyttet til Arkivet og hovedarbeidssted er for tiden Campus Kristiansand.

Universitetet i Agder

Universitetet i Agder har over 1400 ansatte og 13 000 studenter. Det gjør oss til en av Sørlandets største arbeidsplasser. Våre ansatte forsker, underviser og formidler kunnskap fra ulike fagområder. Samskaping av kunnskap er vår felles visjon. Vi tilbyr et bredt spekter av studier innenfor mange arbeidsfelt. Vi holder til på to moderne campuser i Kristiansand og Grimstad.


Vi er et åpent og inkluderende universitet preget av samarbeidskultur. UiA har som mål å videreutvikle utdanning og forskning på høyt internasjonalt nivå.

UiA har et sterkt fokus på digitaliseringsarbeid, og har utmerket seg innen digital utvikling i universitets- og høyskolesektoren. Dette arbeidet får også betydelige følger for dokumentasjonsforvaltningen ved UiA. Arkivet ved UiA jobber tett sammen med andre enheter for å utvikle, forbedre, standardisere og automatisere arbeidsprosesser, både i og i tilknytning til saksbehandlings- og arkivsystemet Public 360°.

Vi søker en person som kan inngå i den ordinære arkivtjenesten ved UiA og som samtidig kan bidra i det videre arbeidet med digitalisering ved UiA.

Arbeidsoppgaver

  • daglige driftsoppgaver som journalføring, brukerstøtte og kvalitetssikring av data i Public 360°
  • delta i etablering og utvikling av løsninger for digitalisering og automatisering av arkiv og arbeidsprosesser
  • andre arbeidsoppgaver kan bli aktuelle

Nødvendige kvalifikasjoner

  • arkivfaglig eller annen relevant høyere utdannelse på bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

Ønskede kvalifikasjoner

  • erfaring fra elektroniske dokumenthåndterings- og arkivsystem, systemforvaltning eller arkivarbeid
  • kjennskap universitets- og høyskolesektoren og offentlig forvaltning
  • god digital kompetanse med god kjennskap til Office 365 og arkivsystem vektlegges

Søker bør ha kjennskap til Noark-standarden og lover og forskrifter som omhandler arkivarbeid i offentlig sektor. Det vil være en fordel med erfaring med digitalisering og automatisering av dokumenthåndtering og arbeidsprosesser.

Personlige egenskaper

  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • evne til å sette seg raskt inn i virksomhetens ulike funksjoner, samspill og prosesser
  • innovativ og analytisk
  • god systemforståelse (kunne oppdage gevinstmuligheter også på tvers av systemer)
  • strukturert og god gjennomføringsevne

Personlige egenskaper og egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • gode faglige utviklingsmuligheter
  • varierte arbeidsoppgaver i en stor, spennende og samfunnsviktig organisasjon
  • moderne lokaliteter og et allsidig velferdstilbud
  • fleksibel arbeidstid
  • medlemskap i Statens pensjonskasse

Mer om UiA som arbeidsplass.

Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ lønnsplan 90.103, kode 1408 førstekonsulent, kr. 449 300-488 000 brutto pr. år, eller lønnsplan 90.500, kode 1434 rådgiver, kr. 496 100-523 200 brutto pr. år, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen går det lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Universitetet i Agder er en IA-virksomhet.

Den som ansettes har rettigheter og plikter etter de retningslinjer som gjelder for tekniske og administrative stillinger ved Universitetet i Agder, og må påregne endringer i organisering og oppgaver. Ansettelse foretas av Ansettelsesrådet for tekniske-/administrative stillinger ved Universitetet i Agder.

Aktuelle kandidater vil bli kalt inn til intervju. Mer om ansettelsesprosessen.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2.ledd kan søker be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista. Universitetet kan likevel beslutte at navnet på kandidaten skal offentliggjøres. Søker vil i forkant av eventuell offentliggjøring bli varslet.

Søknad

Søknaden og nødvendige opplysninger om utdanning og erfaring (inkl. vitnemål og attester) sendes elektronisk, benytt linken "Søk stillingen".

Søknadsfrist: 31.07.19

Kontaktinformasjon

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS