Stilling:

Økonomirådgiver - fast stilling (Det helsevitenskapelige fakultet)

Søknadsfrist 05.03.2019

UiT Norges arktiske universitet

UiT Norges arktiske universitet er et breddeuniversitet som bidrar til en kunnskapsbasert utvikling regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utnytte vår sentrale beliggenhet i nordområdene, vår faglige bredde og kvalitet og våre tverrfaglige fortrinn til å møte fremtidens utfordringer.


Troverdighet, akademisk frihet, nærhet, kreativitet og engasjement skal prege forholdet mellom ansatte, mellom ansatte og studenter og mellom UiT og samarbeidspartnere.

Om stillingen

Ønsker du å jobbe med økonomi? Er du serviceinnstilt, systematisk, utviklingsorientert og har et stort ønske om å bidra?

Hvis ja, kan dette være jobben for deg! Vi søker deg som ønsker å jobbe innen økonomi ved UiT Norges arktiske universitet.

I fellesadministrasjonen, Seksjon for organisasjon og økonomi, Det helsevitenskapelige fakultet er det ledig 1 eller flere faste stillinger innen økonomistyring. Vår visjon er «Vi bidrar» til forskning, utdanning og formidling, og dette skal prege oss i alt vi gjør, sammen med universitetets verdier, Troverdighet, Akademisk frihet, Nærhet, Kreativitet og Engasjement.

Seksjonen har til sammen 23 stillinger, hvorav 8,5 stillinger er knyttet til innkjøp / regnskap, 9,5 stillinger er knyttet til økonomistyring, samt stillinger innen personal, HMS og forkontor til fakultetsledelsen.

Du får jobbe med

Arbeidsoppgavene vil være varierte innenfor fagområdet økonomi. Sentrale arbeidsoppgaver vil være:

  • Overordnet økonomistyring for fakultetets enheter.
  • Budsjettering og budsjettoppfølging gjennom året i tett dialog med institutt/seksjon, herunder avviksanalyser.
  • Diverse økonomiske utredninger og analyser.
  • Rapportering innenfor økonomifeltet.
  • Strategisk sparringspartner for fakultetets enheter.
  • Generell rådgivning innenfor fagområdet økonomi.
  • Saksfremlegg for styremøter.
  • Utviklingsoppgaver og effektivisering innenfor fagområdet.

Den som tilsettes må også ta del i tilgrensede oppgaver innen innkjøp, regnskap, samt øvrige oppgaver som tillegges seksjonen, og utvikling av fakultetets økonomifelt. Endringer i arbeidsoppgavene må påregnes i takt med videreutvikling av seksjonen, fakultetet og som følge av administrativ endringsprosess ved universitetet. Seksjonens leder er nærmeste overordnede.

Kvalifikasjoner

Krav for ansettelse

  • Relevant utdanning på masternivå eller minimum bachelornivå kombinert med relevant erfaring
  • Evne til å kommuniserer godt skriftlig og muntlig på norsk og engelsk

Fordel for ansettelse

  • Omfattende relevant erfaring og spesialkompetanse tilpasset stillingens funksjoner
  • Kjennskap til UBW On eller andre tilsvarende økonomisystem
  • God IT-kunnskap
  • Erfaring fra offentlig sektor og gjerne universitetssektoren

Personlige egenskaper vi søker

UiT gjennomfører nå en større omorganisering og nye enheter er operative fra 1.januar 2019. Vi søker derfor etter ny(e) medarbeider (e) som vil være med å forme den nye fellestjenesten gjennom et brukerorientert perspektiv og et kontinuerlig og systematisk fokus på forenklinger, forbedringer og utvikling.

Stillingen(e) innebærer utstrakt samhandling med andre deler av organisasjonen og eksterne samarbeidspartnere. Det legges vekt på å ha en profesjonell servicekultur og evne til å jobbe fleksibelt. Du må kunne jobbe samlende, skape dialog og bidra til et jobbfellesskap og en helhetlig administrasjon.

Seksjonen håndterer en kompleks økonomi, og det er derfor nødvendig med analytiske ferdigheter og evne til å møte brukerne med kompetanse, samtidig som behovet for effektivitet ivaretas.

Personlig egnethet for stillingen (e) vil vektlegges

Vi tilbyr

  • Friskt og sosialt arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter og fokus på medarbeiderskap og arbeidsglede
  • Fleksibel arbeidstid
  • Trening i arbeidstiden
  • God pensjonsordning og gunstig lån i Statens pensjonskasse

Slik søker du

  • Søknad sendes elektronisk på søknadsskjema på denne siden og skal inneholde:
  • søknadsbrev
  • elektronisk utfylt CV (fullstendig oversikt over utdanning og praksis)
  • 2-3 referanser med kontaktinformasjon
  • vitnemål og attester

Sørg for at du kommer i betraktning: Legg ved kopier av vitnemål, karakterutskrifter og eventuelle attester (på engelsk eller norsk/ skandinavisk) - søknader uten nevnte vedlegg vil ikke bli vurdert.

Lønns- og arbeidsvilkår

Lønn etter statens regulativ 1434 rådgiver. For spesielt kvalifiserte søkere kan kode 1364 seniorrådgiver vurderes

Det trekkes 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse. Tilsettingen skjer på de vilkår som til enhver tid gjelder for offentlige tjenestemenn

Arbeidsområde og organisering kan endres, og andre oppgaver innenfor avdelingens arbeidsfelt kan etter behov legges til stillingen.

Kontaktinformasjon

Er du fremdeles interessert, og vil vite mer?

Ta kontakt med:

  • Seksjonsleder Ann-Sofie Rydningen, tlf. 77 64 67 53 / 917 35 541 (ann-sofie.rydningen@uit.no)
  • Faggruppeleder økonomistyring Kine Nilsen, tlf. 77 64 68 50 (kine.nilsen@uit.no) hvis det er noe mer du lurer på vedrørende stillingen.

Generell informasjon

Ved Universitetet i Tromsø legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Universitetet er IA-virksomhet, og legger derfor vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for tilsatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, herunder arbeidsstedets fysiske beskaffenhet, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til telefonreferansen.

Personopplysninger som avgis i søknad og CV til stillinger håndteres i henhold til lov om behandling av personopplysninger; personopplysningsloven. I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan søker be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista. Universitetet kan likevel beslutte at navnet på kandidaten skal offentliggjøres. Søker vil i forkant av eventuell offentliggjøring bli varslet.

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS