Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Rådgiver systemer og prosesser - Eiendomsavdelingen (EA)

Søknadsfrist: 28.08.2022

Eiendomsavdelingen (EA) søker rådgiver til forvaltningsseksjonen

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og utdanningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 500 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.


Eiendomsavdelingen er ansvarlig for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av universitetets eiendomsmasse som omfatter 475 000 m2 egne og 105 000 m2 leide lokaler i hovedsak på Blindern, i sentrum og på Tøyen. Rundt 70 prosent av UiOs bygningsmasse er underlagt fredning eller vern. Masterplan for UiOs eiendommer, Rom for et fremragende, grønt universitet – og kunnskapsbyen Oslo, og Miljø- og klimastrategi for UiOs eiendomsvirksomhet legger føringer for videre utvikling av eiendomsmassen og setter rammer for forvaltning, drift og vedlikehold.


Eiendomsavdelingen er en av universitetets største resultatenheter med 250 ansatte og tre underavdelinger: Drift og vedlikehold, Plan og prosjekt og Forvaltning og stab

Om stillingen

Eiendomsavdelingen (EA) arbeider hele tiden for ytterligere profesjonalisering. På eiendomsforvaltningssiden er vi i ferd med å ta i bruk FDV-systemet Facillit, og vi arbeider med å videreutvikle og digitalisere forvaltningsprosessene våre i den forbindelse.

UiO har sammen med de andre selvforvaltende universitetene innført internhusleieordning der ett av målene er å bidra nettopp til arealeffektivisering. Som rådgiver for systemer og prosesser vil du arbeide med prinsipielle saker knyttet til internhusleieordningen og beregningen av denne. Du vil også være pådriver for arbeidet med arealeffektivisering og ha en koordinerende rolle overfor forvalterne og andre enheter i EA.

Siden seksjonen har den overordnede dialogen med våre leiere, har vi behov for en tett dialog med andre deler av EA, og vi forventer at du tar initiativ til samarbeid og avklaringer med kollegaer i andre enheter.

Forvaltningsseksjonen består av åtte medarbeidere, inkludert leder, og du blir dermed en del av et team med gode kollegaer og høy kompetanse. Stillingen rapporterer til forvaltningssjef.

Arbeidsoppgaver

  • Videreutvikle og implementere systemer og prosesser knyttet til eiendomsforvaltning i tråd med strategiene
  • Være pådriver og koordinator for arealeffektivisering
  • Være superbruker for Facilit (FDV-verktøy) på forvaltningsområdet
  • Planlegge og gjennomføre av internopplæring relatert til ansvarsområdet
  • Bistand til tertialvis beregning av internhusleien basert på oppdaterte arealer
  • Foreta arealanalyser og – vurderinger
  • Delta i arbeidet med prinsipper for internhusleie og arealeffektivitet i prosjekter og utredninger
  • Rapportering av eiendomsrelaterte data til Statens lokaler, Database for statistikk om høyere utdanning (dbh) og andre

Kvalifikasjoner

  • Det kreves relevant utdanning fra universitet eller høyskole minimum på bachelornivå. Omfattende realkompetanse kan erstatte utdanningskravet.
  • Det kreves relevant erfaring fra eiendomsvirksomhet
  • Det forutsettes god digital kompetanse med høy kompetanse på/erfaring som superbruker på FDV-systemer og/eller arealforvaltningssystem
  • Det kreves erfaring fra/god kunnskap om forbedringsarbeid, effektivisering og digitalisering av prosesser
  • Erfaring fra offentlig sektor er en fordel

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er en faglig motivator og initiativtaker, og som tenke løsninger fremfor begrensninger. Du er entusiastisk og positiv. Du er en inspirerende, involverende og en god relasjons- og nettverksbygger. Du arbeider også selvstendig og er strukturert og systematisk. Du takler en hverdag med tidvis høyt tempo og kan prioritere, gjennomføre og oppnå resultater. God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk er en forutsetning.

Vi tilbyr

  • Et hyggelig og utviklingsorientert arbeidsmiljø i moderne lokaler sentralt på Blindern
  • Stillingen lønnes i lønnsspenn 615 800,- til 715 900,- (ltr. 67 - 75) som seniorrådgiver SKO 1364, alt. som rådgiver SKO 1434 med lønnsspenn 543 500,- til 637 900,- (ltr. 60 - 69) avhengig av kompetanse og erfaring, jf. Hovedtariffavtalen i staten 1.5.2021-1.5.2022.
  • God mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode velferdsordninger og mulighet for trening i arbeidstiden
  • Medlemskap i Statens Pensjonskasse med god pensjonsordning og mulighet for gunstig lån.

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV
  • Vitnemål og attester

Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt elektroniske rekrutteringssystem Jobbnorge, vennligst klikk på «Send søknad».

Søknadsfrist: 28.08.2022

Kontaktinformasjon

Interesserte kan ta uforpliktende kontakt med en av våre rådgivere i Habberstad;

  • Jan Egil Myhre, tlf. 908 92 522
  • Atle Strande, tel. 908 92 054
  • eller med forvaltningssjef Victor A. Malmqvist på tel: 40 40 44 95.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Evt. ved lederstilling med mindre enn 40 % kvinneandel: Kvinner oppfordres spesielt til å søke.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Send søknad

Powered by Labrador CMS