Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Rådgiver - Seksjon for regnskap

Søknadsfrist: 04.02.2022

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og undervisningsinstitusjon med 28.000 studenter og 7.000 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.

En utviklende stilling i prosessen Behov til betaling ved Seksjon for regnskap

Om stillingen

Vi har ledig en stilling som rådgiver ved Seksjon for regnskap.

Stillingen inngår i gruppen for inngående faktura og aktivering (GIFA, 7 årsverk).

Dette er en spennende stilling for deg som liker å ta initiativ og ansvar, og som kombinerer driftsoppgaver med forbedring og utvikling etter innføringen av ny løsning for innkjøp og faktura i mai 2021.

Gruppens oppgaver er behandling av inngående fakturaer fra mottak til bokføring, brukerstøtte, digital brukerstøtte, dialog med leverandører for aktivering av ønsket fakturaformat, purringer, utvikling og forbedring av rutiner, og veiledninger til roller i prosessen Behov til betaling.

Seksjon for regnskap inngår i Avdeling for økonomi- og virksomhetsstyring, som har ansvar for virksomhets- og økonomistyringen, samt regnskaps-, lønns- og økonomitjenestene ved Universitetet i Oslo iht. regelverk, rapporteringskrav og interne styringsbehov.

Seksjon for regnskap har bl.a. ansvar for regnskapsprosessene, fakturaflyt, betalingsformidling, avstemming, internkontroll, forvaltning av statlige regnskapsstandarder samt utarbeidelse av tertial- og årsregnskapet. Vi har i dag 24 årsverk som er organisert i 3 grupper: Inngående faktura og aktivering (GIFA), Prosjekt, inntekter og avgift (GAPI) og Avstemming, rapportering og kontroll (GARK).

Arbeidsoppgaver

  • Identifisere og analysere flaskehalser i fakturaflyten.
  • Utvikling, forbedring og implementering av rutiner som kan automatisere og redusere manuelle arbeidsoppgaver.
  • Lede arbeidet med å sette opp og vedlikeholde en rulleringsplan for gruppens driftsoppgaver som inneholder oversikt over status/ajouritet for driftsoppgavene.
  • Leverandøraktivering for å øke volumet av format EHF/XML fra leverandører i inn- og utland.
  • Produsere veiledninger for roller som har manuell fakturabehandling som oppgave.
  • Utføre brukerstøtte i vårt saksbehandlersystem, digital brukerstøtte, og opplæring av roller i prosessen Behov til betaling.
  • Utføre daglige driftsoppgaver for behandling av fakturaer som stopper og trenger manuell behandling, fra mottak av faktura til bokført faktura.

Stillingen kan bli tillagt også andre oppgaver innenfor gruppens arbeidsområder.

Kvalifikasjonskrav

  • Stillingen krever utdanning på høyere nivå innen økonomi, regnskap eller revisjon, minimum bachelor. Realkompetanse kan erstatte utdanningskravet.
  • Erfaring fra større virksomhet.
  • Erfaring med prosessen Behov til betaling.
  • Erfaring med å utføre driftsoppgaver knyttet til prosessen Behov til betaling.
  • God systemforståelse, og gjerne erfaring med bruk av Unit4 ERP.
  • God erfaring knyttet til forbedring og utvikling av rutiner og prosesser.
  • God kjennskap til og erfaren bruker av Office-verktøy.
  • Gode språklige ferdigheter i norsk og engelsk.

Personlige egenskaper

  • Du har interesse for fagområdet, både for driftsoppgaver og utvikling og forbedring av rutiner.
  • Du arbeider strukturert og målrettet med fokus på leveranser.
  • Du tar initiativ, jobber selvstendig og setter pris på utfordringer.
  • Du har gode analytiske evner.
  • Du har gode formidlings- og kommunikasjonsevner.
  • Du har høy arbeidskapasitet.
  • Du tar ansvar for resultatet, ikke bare oppgaven.
  • Du er løsningsorientert, og samarbeider godt med andre.

Vi tilbyr

  • Lønn som rådgiver, SKO 1434 fastsettes etter en individuell vurdering innenfor et spenn mellom kr. 563.900-626.100, avhengig av ansiennitet og kompetanse.
  • Et hyggelig arbeidsmiljø, og trivelige kollegaer i moderne kontorlokaler.
  • Et godt fagmiljø.
  • Fleksibel arbeidstid, og gode velferdsordninger.
  • Mulighet for trening i arbeidstiden.
  • En god pensjonsordning i Statens pensjonskasse.

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev.
  • CV.
  • Evt. vitnemål, attester, liste med 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, e-postadresse og telefonnummer).

Søknad (med eventuelle vedlegg) må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Iht. offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Kontaktinformasjon

  • Avdelingsleder Lars Myhrvold, tlf. mobil: (+47) 92628110

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS