Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Rådgiver innen studieadministrasjon - Det medisinske fakultet

Søknadsfrist: 28.08.2022

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og utdanningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 500 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.


Det medisinske fakultet ble opprettet i 1814 og er landets eldste medisinske fakultet. Vi driver fremtidsrettet utdanning, forskning og formidling til pasientens og samfunnets beste. Fakultetet er organisert i tre grunnenheter og har omtrent 2000 ansatte (ca. 1250 årsverk) og ca. 2000 studenter.

Om stillingen

Studieseksjonen ved Det medisinske fakultet har ledig et vikariat knyttet til arbeid med studieadministrasjon og digitale eksamener ved fakultetet. Studieseksjonen har administrativt ansvar for koordinering og utvikling av profesjonsstudiet i medisin. Dette innebærer blant annet ansvar for opptaks- og eksamensarbeid, behandling av student-/studiesaker, veiledning av studenter, studieinformasjon og internasjonalisering. Seksjonen har en rådgivende rolle overfor fakultetets øvrige studieprogrammer. I tillegg har Studieseksjonen en koordinerende rolle overfor fakultetets studieprogrammer knyttet til studieadministrative systemer, digitale eksamener og regelverk.

De fleste skriftlige eksamenene på profesjonsstudiet i medisin er digitale. Arbeidet med digital eksamen innebærer samarbeid med og oppfølging av eksamenskommisjoner som forbereder oppgaver, samt innlegging og kvalitetssikring av oppgavesett. Arbeidsoppgavene stiller høye krav til nøyaktighet. Den utlyste stillingen skal bidra til å sikre at arbeidet med de digitale eksamenene ivaretas på en god måte Den som ansettes vil også ha en sentral rolle i arbeidet med valgfrie emner ved medisinstudiet.

Her kan du lese mer om de ulike studiene ved fakultetet.

Arbeidsoppgaver

  • Administrativt ansvar for et utvalg digitale eksamener på profesjonsstudiet i medisin
  • Koordinerings- og oppfølgingsoppgaver i tilknytning til planlegging, gjennomføring og kvalitetssikring av felles skriftlig deleksamen i medisin
  • Bidra i arbeidet med den praktiske gjennomføringen av digitale eksamener
  • Studieadministrative oppgaver i tilknytning til planlegging, gjennomføring og kvalitetssikring av arbeidet med de valgfrie emnene i profesjonsstudiet i medisin, i samarbeid med administrativt ansvarlig

Andre oppgaver kan bli tillagt ved behov.

Kvalifikasjonskrav

Stillingen krever høyere relevant utdanning fra universitet eller høgskole på minimum bachelornivå. Annen dokumentert relevant realkompetanse vil kunne erstatte utdanningskravet. God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk er et krav. Gode IT- kunnskaper er et krav.

Ved utvelgelse av søkere til intervju vil det i tillegg bli lagt vekt på følgende kvalifikasjoner:

  • Studieadministrativ erfaring fra Universitets- og høyskolesektoren
  • Erfaring med arbeid i studieadministrative systemer eller andre fagsystemer
  • Erfaring med arbeid i ephorte eller tilsvarende saksbehandlingssystemer
  • Kunnskap om lover og forskrifter gjeldende for høyere utdanning og offentlig virksomhet

Personlige egenskaper

Vi ønsker oss personer som:

  • er serviceinnstilte og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • er selvstendige, fleksible, nøyaktige og systematiske
  • kan håndtere mange og ulike oppgaver i et hektisk miljø
  • tar ansvar og har evnen til å være pådriver
  • evner å jobbe åpent, utadrettet og i team

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr

  • utfordrende og varierte oppgaver, samt et godt arbeidsmiljø
  • lønn som rådgiver kode 1434 fastsettes etter individuell vurdering innenfor et spenn mellom kr 544 400 og kr 626 300, avhengig av kompetanse
  • fleksibel arbeidstid og sommertid fra 15. mai til 14. september
  • gode velferdsordninger, slik som trening i arbeidstiden
  • stilling i en IA-virksomhet
  • god pensjonsordning og gunstig lån i Statens Pensjonskasse

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV

Du har også mulighet til å laste opp andre vedlegg, som vitnemål, attester og referanseliste, men det er ikke obligatorisk. I tillegg ber vi om at du skriver et søknadsbrev i et eget felt, og anbefaler at du har søknadsteksten klar på forhånd.

Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt elektroniske rekrutteringssystem Jobbnorge, vennligst klikk på «Søk stillingen»

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Evt. ved lederstilling med mindre enn 40 % kvinneandel: Kvinner oppfordres spesielt til å søke.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kontaktinformasjon

  • Fungerende Seksjonssjef Hanne-Guro Aabelvik, epost: h.g.aabelvik@medisin.uio.no, tlf: 22845829, mob: 45232555
  • Seniorrådgiver HR Linn Bævre Arnesen, epost: l.b.arnesen@medisin.uio.no, tlf: 91855211

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS