Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Eiendomsforvaltere - Eiendomsavdelingen (EA)

Søknadsfrist: 28.08.2022

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og utdanningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 500 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.


Eiendomsavdelingen er ansvarlig for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av universitetets eiendomsmasse som omfatter 475 000 m2 egne og 105 000 m2 leide lokaler i hovedsak på Blindern, i sentrum og på Tøyen. Rundt 70 prosent av UiOs bygningsmasse er underlagt fredning eller vern. Masterplan for UiOs eiendommer, Rom for et fremragende, grønt universitet – og kunnskapsbyen Oslo, og Miljø- og klimastrategi for UiOs eiendomsvirksomhet legger føringer for videre utvikling av eiendomsmassen og setter rammer for forvaltning, drift og vedlikehold.


Eiendomsavdelingen er en av universitetets største resultatenheter med 250 ansatte og tre underavdelinger: Drift og vedlikehold, Plan og prosjekt og Forvaltning og stab

Om stillingene

Eiendomsavdelingen (EA) søker to eiendomsforvaltere. Den ene stillingen vil være svært sentral i å etablere og følge opp avtaler knyttet til vårt nye Livsvitenskapsbygg (LVB) og leierne der. Begge stillinger vil ha ansvar for en egen portefølje bestående av interne leiere og eksterne utleiere.

Leierne kan være fakulteter, museer eller samarbeidende virksomheter. Vi leter etter deg som trives med å være i løpende kontakt med våre leietakere, møte dem ute i sine lokaler og være deres talsperson innad i EA. Du vil bl.a. bidra til at leierne får egnede og arealeffektive løsninger for sine arealbehov. Du vil også ha ansvaret for noen av UiOs innleieforhold og holde dialogen med gårdeier. EA er i ferd med å ta i bruk FDV-systemet Facillit, og det vi være et viktig arbeidsverktøy for Forvaltningsseksjonen. Siden seksjonen har den overordnede dialogen med våre leiere, har vi behov for en tett dialog med andre deler av EA, og vi forventer at du tar initiativ til samarbeid og avklaringer med kollegaer i andre enheter.

Forvaltningsseksjonen består av åtte medarbeidere, inkludert leder, og du blir dermed en del av et team med gode kollegaer og høy kompetanse. Stillingen rapporterer til forvaltningssjef.

Hovedoppgaver

  • Overordnet ansvar for egen portefølje og utleie av arealer
  • Eie og skape god dialog med leierne knyttet til deres behov
  • Ansvar for oppføling og forhandling / re-forhandling eksterne leieavtaler
  • Bidra til videreutvikling av seksjonens systemer og prosesser knyttet til eiendomsforvaltning
  • Identifisere nødvendige tiltak for å arealeffektivisere leiernes arealbruk
  • Diverse saksbehandling knyttet til leiere og arealer / eiendommer inkludert håndtering av leiefakturaer

Kvalifikasjonskrav

  • Det kreves relevant utdanning fra universitet eller høyskole minimum på bachelornivå. Omfattende realkompetanse kan erstatte utdanningskravet.
  • Det kreves relevant erfaring fra eiendomsvirksomhet og kontraktsforvaltning
  • Det forutsettes god digital kompetanse og erfaring fra bruk av FDV-systemer
  • Erfaring fra oppfølging og gjennomføring av prosjekter er en fordel
  • Det er ønskelig med erfaring fra/god kunnskap om forbedringsarbeid og effektivisering
  • Det er ønskelig med god kunnskap om prinsipper og roller knyttet til eie/leie-forhold i både offentlig og privat sektor.

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er strukturert og liker å drive frem endringer. Du er entusiastisk og positiv. Du er en god relasjonsbygger som er involverende, serviceinnstilt og skaper resultater i team. Du arbeider også selvstendig. Du evner å se sammenhenger og håndtere komplekse utredninger samtidig som du også trives med periodiske oppgaver. Du takler en hverdag med tidvis høyt tempo og mange prosesser som pågår samtidig. God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk er en forutsetning.

Vi tilbyr

  • Et hyggelig og utviklingsorientert arbeidsmiljø i moderne lokaler sentralt på Blindern
  • Stillingen lønnes i lønnsspenn 615 800,- til 715 900,- (ltr. 67 - 75) som seniorrådgiver SKO 1364, alt. som rådgiver SKO 1434 med lønnsspenn 543 500,- til 637 900,- (ltr. 60 - 69) avhengig av kompetanse og erfaring, jf. Hovedtariffavtalen i staten 1.5.2021-1.5.2022.
  • God mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode velferdsordninger og mulighet for trening i arbeidstiden
  • Medlemskap i Statens Pensjonskasse med god pensjonsordning og mulighet for gunstig lån.

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV
  • Vitnemål og attester

Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt elektroniske rekrutteringssystem Jobbnorge, vennligst klikk på «Send søknad».

Søknadsfrist: 28.08.2022

Kontaktinformasjon

Interesserte kan ta uforpliktende kontakt med en av våre rådgivere i Habberstad;

  • Jan Egil Myhre, tlf. 908 92 522
  • Atle Strande tel. 908 92 054
  • eller med forvaltningssjef Victor A. Malmqvist, tel. 404 04 495

Andre opplysninger

Andre opplysninger Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Evt. ved lederstilling med mindre enn 40 % kvinneandel: Kvinner oppfordres spesielt til å søke.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Send søknad

Powered by Labrador CMS