Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Lederassistent (Eiendomsavdelingen)

Søknadsfrist 10.03.2019

Om stillingen

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og undervisningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 000 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.


Eiendomsavdelingen er ansvarlig for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av universitetets eiendomsmasse som omfatter 475.000 m2 egne og 119.000 m2 leide lokaler i hovedsak på Blindern, i sentrum og på Tøyen. Rundt 70 % av UiOs bygningsmasse er underlagt fredning eller vern. Masterplan for UiOs eiendommer som heter «Rom for et fremragende, grønt universitet – og kunnskapsbyen Oslo», ble vedtatt av styret juni 2015 og legger føringene for videre utviklingen av eiendomsmassen. Miljø- og klimastrategi for eiendomsvirksomheten ble vedtatt av styret i juni 2017. Begge dokumentene setter rammer for forvaltning, drift og vedlikehold for UiOs eiendomsmasse. UiO er tilsluttet strakstiltakene i Eiendomssektorens veikart mot 2050.


Eiendomsavdelingen er en av universitetets største resultatenheter med 240 ansatte og fire underavdelinger: Drift og vedlikehold, Plan og utredning, Prosjekt og Forvaltning og stab

Flere stillinger fra Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo har høye ambisjoner som forsknings- formidlings- og utdanningsinstitusjon, et arbeid hvor eiendomsvirksomhet er en viktig strategisk del. Som assistent til eiendomsdirektøren og hans ledergruppe vil du få en spennende og utfordrende hverdag tett på et ambisiøst og godt sammensveiset lederteam. Lederassistenten følger eiendomsdirektøren som referent i ulike møter bl.a. hos universitetets ledelse. Ytterligere profesjonalisering av eiendomsvirksomheten ligger til grunn for alt vi gjør, og forbedring og digitalisering er sentralt i dette arbeidet.

Arbeidsoppgaver

  • Administrativ støtte til eiendomsdirektøren og hans ledergruppe
  • Selvstendige assistentoppgaver, så som deltagelse i ulike digitaliserings- og forbedringsprosjekter
  • Planlegging og gjennomføring av interne og eksterne møter
  • Klargjøring av dokumenter og presentasjoner og referatskriving
  • Tilrettelegging av ulike arrangementer
  • Andre varierte oppgaver for ledergruppen

Eiendomsavdelingen har nylig vedtatt ny digitaliseringsstrategi, og det er viktig at du ser deg selv som en aktiv og fremoverlent medspiller også i dette arbeidet.

Kvalifikasjonskrav

  • Det kreves relevant utdanning fra universitet eller høgskole, minimum tilsvarende bachelornivå. Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.
  • Det er ønskelig med erfaring fra tilsvarende stillinger.
  • God formuleringsevne på både norsk og engelsk både muntlig og skriftlig er en forutsetning.
  • Det kreves gode IKT-ferdigheter med kjennskap til Microsoft-programmene, samhandlingsverktøy og erfaring i bruk av arkivsystem.

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er profesjonell, strukturert og effektiv i ditt arbeid. Du er serviceinnstilt og har gode kommunikasjonsevner, samtidig som du har høy integritet. Du er en pådriver som trives med å ha mange baller i luften samtidig.

Vi tilbyr

  • Et hyggelig og utviklingsorientert arbeidsmiljø i moderne lokaler sentralt på Blindern
  • Stillingen lønnes i SKO 1363 Seniorkonsulent i lønnsspenn kr. 472 300 – 544 000, avhengig av kompetanse og erfaring
  • God mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode velferdsordninger og mulighet for trening i arbeidstiden
  • Medlemskap i Statens Pensjonskasse med god pensjonsordning og mulighet for gunstig lån.

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV
  • Vitnemål og attester

Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

I tillegg ønsker UiO at våre medarbeidere i størst mulig grad gjenspeiler mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere med redusert funksjonsevne til å søke stillingen. Som IA-bedrift vil vi legge forholdene til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Kontaktinformasjon

Interesserte kan ta uforpliktende kontakt med eiendomsdirektør John Skogen på tlf. 909 12 252 eller HR-sjef Torborg Storaas på tlf 40 87 30 66.

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS