Stilling:

Rådgiver / seniorrådgiver (kommunikasjon og digital markedsføring)

Søknadsfrist 09.01.2019

Forskningsrådet

Norges forskningsråd er myndighetenes sentrale rådgiver i forskningspolitiske spørsmål og fordeler årlig vel ni milliarder kroner til forskning og innovasjon. Forskningsrådet arbeider for økt internasjonalt samarbeid og økt deltakelse i EUs forsknings- og innovasjonsprogram. Forskningsrådet skaper møteplasser og dialog mellom forskere, brukere av forskning og aktører som finansierer forskning.

Har du lyst til å jobbe med kommunikasjon og digital markedsføring i Forskningsrådet?

Område for kommunikasjon søker en spesialist innenfor markedsføring, søkemotoroptimalisering (SEO) og konverteringsoptimalisering (CRO). Her vil du kunne bidra til en analytisk utvikling av nye og eksisterende digitale kanaler i Forskningsrådet.

Dette er en fast stilling der du vil få ansvaret for å utvikle en strategi for de digitale interaksjonene vi har med målgruppene våre – en strategi du i neste omgang får ansvaret for å hjelpe oss å gjennomføre. Du vil få en sentral rolle med å utvikle nye og eksisterende digitale kanaler for hele organisasjonen. Stillingen er innplassert som rådgiver/seniorrådgiver, avhengig av din kompetanse og bakgrunn.

Hovedarbeidsoppgaver

  • utvikle digitale flater som skal gi en god og helhetlig brukeropplevelse, utvikle og forbedre interaksjonsdesignet vårt
  • bidra til å optimalisere innholdet vårt på tvers av ulike kanaler ved hjelp av verktøy som Google Analytics, Google Tag Manager/Search Console osv.
  • jobbe med eksterne designere innenfor brukeropplevelser (UX) og brukergrensesnitt (UI), og internt med investeringsprosessteamet, IT og andre samarbeidspartnere
  • ivareta og videreutvikle Forskningsrådets merkevare og visuelle profil på digitale flater (overordnet merkevareansvar ligger i et annet team)
  • holde deg faglig oppdatert innenfor digital markedsføring og kommunikasjon, og slik bidra til økt kompetanse på fagfeltet i kommunikasjonsområdet

Vi søker deg som

  • har utdanning på master- eller minimum bachelornivå innenfor digital markedsføring, interaksjonsdesign, kommunikasjon eller liknende. Relevant arbeidserfaring kan veie opp for manglende utdanning.
  • har 5-10 års relevant arbeidserfaring fra markedsføring, interaksjonsdesign og/eller markedskommunikasjon i digitale kanaler
  • har erfaring med å drive designprosesser, fra å samle innsikt om brukeropplevelser til å lede forbedringsprosjekter med eksterne leverandører
  • er analytisk, selvstendig, strukturert og god til å samarbeide
  • gjerne kan ha erfaring med Marketing Automation og/eller CRM, kunnskap om standardplattformer og evner å se hvordan slike løsninger kan hjelpe organisasjoner med å nå sine virksomhetsmål

Vi tilbyr deg

  • en spennende stilling med mulighet til å skape en forskjell og et synlig resultat
  • muligheten til å jobbe i et av Norges største fagmiljøer innenfor fullintegrert kommunikasjon og markedsføring
  • et godt arbeidsmiljø med kompetente kollegaer
  • lønn etter avtale, medlemskap i Statens pensjonskasse og Forskningsrådets forsikringsordninger
  • sosiale goder som idrettslag, kunstforening og bedriftshytte

Om området:

Forskningsrådet har et stort og viktig samfunnsoppdrag. Vi skal sikre at den beste forskningen blir finansiert og at den bidrar til innovasjon og bærekraft. I kommunikasjonsområdet får du en unik mulighet til å ta del i dette samfunnsoppdraget sammen med over 30 dyktige kollegaer. Kommunikasjonsområdet har ansvar for å mobilisere til våre ordninger, skape forståelse og interesse for forskningens bidrag til samfunnsutviklingen samt bidra til en kunnskapsbasert samfunnsdialog. I Forskningsrådet har kommunikasjon ansvar for alle kanaler. Vi jobber fullintegrert mot alle interessenter med intern identitet, ekstern merkevarebygging og synliggjøring gjennom media, konferanser, digital markedsføring, relasjonsbygging samt forskningskommunikasjon.

Forskningsrådet er opptatt av mangfold, blant annet med hensyn til kjønn, alder, funksjonsevne, nasjonal og etnisk bakgrunn, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

Ønsker du å reservere deg mot å stå på den offentlige søkerlisten, må du begrunne det. Du får beskjed fra oss dersom det ikke er mulig, jf. offentleglova § 25.

Som en del av vår praksis foretar vi bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater gjennom vår eksterne samarbeidspartner Semac AS. Vi ber om at du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Har du spørsmål om stillingen, kontakter du:

  • Områdedirektør Cathrine Torp, mobil 41 56 02 64 eller
  • Teamleder Maria Ekornes Myhre, mobil 99 41 27 07, eller
  • går inn på vår nettside www.forskningsradet.no

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS