LEDIG STILLING PÅ HØYSKOLEN KRISTIANIA

Rådgiver - Eksamensavdelingen

Søknadsfrist: 30.06.2021

Høyskolen Kristiania

Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 14.500 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.

Eksamensavdelingen ved Høyskolen Kristiania søker rådgiver

Sentral eksamensavdeling er ansvarlig for eksamensadministrative driftsoppgaver ved Høyskolen Kristiania. På Høyskolen Kristiania satser vi på en effektiv og profesjonell administrasjon, og da er digitalisering og automatisering av driftsoppgaver noe vi kontinuerlig evaluerer.

Det er nå behov for en ekstra ressurs for å sikre ivaretakelse av eksamensavdelingens ansvarsområder i lys av dette. Stillingen vil i all hovedsak være knyttet til arbeid som støtter gjennomføringen av daglig drift, forbedring og kvalitetssikring av rutiner i eksamensdriften samt videreutvikling av arbeidsprosesser, samt å ha fokus på kvalitetssikring av daglige driftsoppgaver. Stillingen er 100 % fast ansettelse.

Arbeidsoppgaver:

  • Være avdelingens ressursperson innen Felles studentsystem (FS) knyttet til kvalifisering/vitnemålsutstedelse
  • Vedlikehold av eksamensplattformen (WiseFlow) og tekstlikhetssystemet (Urkund), samt bidra i informasjonsarbeidet og opplæring av fagpersoner
  • Initiere, delta og ivareta utrednings-/utviklingsoppgaver i avdelingen
  • Sikre rutinebeskrivelser og veiledere for FS-arbeidet i avdelingen, i tråd med gjeldende retningslinjer og lovverk
  • Innen sitt område være superbruker for FS - vitnemålsutstedelse, opprettelse/nedlegging av emner, emnekombinasjoner og vurderingsenheter
  • Internt sikre opplæring og kompetanse innen FS
  • Bidra i kvalitetssikring av avdelingens ansvarsområder
  • Endringer i arbeidsoppgaver kan påberegnes

Kompetansekrav/erfaring:

  • Høyere utdanning, minimum bachelornivå
  • God kjennskap til universitets- og høyskolesektoren vil bli vektlagt
  • God systemforståelse
  • God kompetanse innen bruk av Felles studentsystem (FS)
  • Gjerne kjennskap til FS-applikasjoner som f. eks EpN, samt digitale eksamensverktøy
  • Erfaring med endrings- og utviklingsprosesser
  • Erfaring med prosjektledelse

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Motivert, engasjert og initiativrik
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • Helhetsforståelse og evne til å jobbe på tvers av organisatoriske skiller
  • Løsning- og utviklingsorientert
  • Evne å se sammenhenger i komplekse verdikjeder
  • God kommunikasjon og fremstillingsevne, muntlig og skriftlig

Vi tilbyr

  • Utfordrende oppgaver i en av Norges ledende utdanningsinstitusjoner i vekst
  • Personlig utvikling i et godt faglig miljø
  • Godt arbeidsmiljø og gode kolleger
  • Arbeidsplass i sentrum av Oslo
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Eget bedriftsidrettslag og treningsstudio
  • Lønn etter avtale

Lurer du på hvordan det er å jobbe hos oss, eller har du spørsmål vedrørende stillingen?

Ta kontakt med avdelingsleder Tine Richardsen på telefon 46410060 eller via e-post [email protected].

Søknadsfrist: Fortløpende

Vi gjennomgår søknadene og kaller inn aktuelle kandidater fortløpende, prosessen stoppes når vi finner riktig kandidat. Vi oppfordrer dermed til at du søker så raskt som mulig hvis du føler dette er stillingen for deg.

Oppstart: Snarest og etter avtale

Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.

Kontaktpersoner:

Søk

Powered by Labrador CMS