Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 14.500 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Om School of Health SciencesSchool of Health Sciences (ScHS) består av de tre seksjonene "Folkehelse og manuell behandling", "Trening, ernæring og biomedisin" og "Psykologi, pedagogikk og juss".
ScHS tilbyr forskningsbasert utdanning både på bachelor- og masternivå i tillegg til flere etter- og videreutdanningsprogrammer. Fagområdene helsefag, pedagogikk, psykologi og juss har alle mennesket i sentrum om enn på ulike måter. Mens helsefagene har fokus på helsefremming, forebygging, rehabilitering og behandling, har pedagogikk og psykologi menneskelig læring og utvikling som sine fokusområder. De juridiske problemstillingene har fokusområder som arbeidsrett, markedsrett og helserett.
School of Health Sciences tilbyr en rekke studieprogrammer innen fagområder som biomedisin, psykologi, pedagogikk, folkehelse, ernæring, treningsvitenskap, fysisk aktivitet og idrettsledelse. I tillegg tilbys også utdanning innen akupunktur og osteopati.Om Seksjon for psykologi, pedagogikk og juss
Seksjon for psykologi, pedagogikk og juss består i dag av 20 ansatte, og tilbyr i dag to bachelorgrader, bachelor i anvendt psykologi og bachelor i pedagogikk, og fire årsenheter, årsenhet i psykologi, innenfor fagområdene psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk og rettsvitenskap.
Seksjon for psykologi, pedagogikk og juss har et aktivt internasjonalt forskningsmiljø med forskningsprosjekter innen blant annet læring, utvikling og undervisning i kritisk tenkning hos personer med ulike læringsprofiler, og persepsjon, interaktiv teknologi og samspill mellom mennesker og maskiner.
Seksjonen har følgende forskningsgrupper: Critical Thinking Research Lab, The PIT-Perception and Interactive Technology og Cognition and ArtHøyskolen Kristiania tilbyr både en årsenhet i pedagogikk og et bachelorstudium i pedagogikk som nettstudie.
Vi er på utkikk etter en ny kollega som brenner for pedagogikk som fag og som har lyst til å jobbe med forskning og formidling gjennom digitale plattform. Seksjonen er en attraktiv arbeidsplass med et generøst miljø som virker støttende og prestasjonsfremmende.
Om stillingen
Vi har en 100% prosent ledig stilling som professor innen pedagogikk ved School of Health Sciences.
Arbeidsoppgaver:
Planlegge og gjennomføre undervisning, der faget formidles i en norsk og internasjonal kontekst
(Nett-) veiledning og sensur
Forskning og utviklingsarbeidinnen relevante temaer
Emne- og programutvikling
Undervisningen på Høyskolen Kristiania forutsetter at den som ansettes snakker et skandinavisk språk, og kan undervise på engelsk.
Den som tilsettes må være forberedt på organisatoriske og arbeidsmessige endringer.
Krav til søker:
Norsk doktorgrad på aktuelt fagområde eller tilsvarende utenlandsk doktorgrad eller kompetanse på tilsvarende nivå dokumentert ved vitenskapelig arbeid av samme omgang og kvalitet
Erfaring fra veiledning, undervisning og/eller programledelse på høyskole- og universitetsnivå
Erfaring fra deltakelse i og ledelse av forskningsprosjekter og erfaring med deltakelse i nasjonale og internasjonale forskningsnettverk
Erfaring med innhenting av eksternt finansierte forskningsprosjekter
Dokumentert kvalitetsutvikling i egen undervisning og veiledning over tid
Dokumentert UH-pedagogisk kompetanse
Dokumentere en aktiv og pågående forskning på høyt vitenskapelig nivå nasjonalt og internasjonalt og ha potensiale for fremtidig forskning på høyt nivå innenfor fagområdet.
Dokumentere kvalitetsutvikling i egen undervisning og veiledning, bred erfaring med veiledning (fortrinnsvis på master- og doktorgradsnivå) og deltakelse i utvikling av utdanningskvalitet i fagfellesskap
Det er ønskelig med:
Evne til å inspirere kollegaer til forskning og utdanningsfaglig utvikling
Høy arbeidskapasitet, nysgjerrighet og motivasjon for å bidra til utvikling av faglig og tverrfaglig samarbeid ved høyskolen
Erfaring med og/eller interesse for utvikling og bruk av varierte læringsmåter og digitale redskaper i undervisningen
Dokumentert forskningskompetanse på høyt internasjonalt nivå innen følgende fagområder:
Digital læring / teknologi-støttet læring
Læring, kreativitet og innovasjon
Arbeidslivslæring
Kritisk tenkning i pedagogiske kontekster
Søker vil bli vurdert i forhold til Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstilling med hjemmel i Universitets- og høyskoleloven.
Det vil gjennomføres kommisjonsvurdering på aktuelle kandidater.
Ønskelig personlige egenskaper:
Praksisnær, raus, ambisiøs, kreativ og tolerant
Gode evner i kunnskapsformidling
Faglig engasjert
Selvstendig og ansvarsbevisst
Samarbeidsevner som bidrar til et stimulerende læringsmiljø og et inkluderende sosialt klima
Det blir lagt vekt på personlig egnethet for stillingen.
Arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Høyskolen Kristiania oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Søkere må sende søknad og nødvendige opplysninger om utdanning og praksis elektronisk:
Søknadstekst der motivasjon for stillingen og søkerens utdanningsfilosofi kommer tydelig frem.
CV med fullstendige opplysninger om utdanning, praksis og annen faglig virksomhet
Liste over vitenskapelige arbeider og/eller utviklingsprosjekt (Søkeren kan legge ved opptil 10 vitenskapelige arbeider)
Plan for eget forskningsarbeid
Oversikt over undervisningsportfolio som viser pedagogisk utvikling
Attester og vitnemål, med lenke til vitnemålsportal (vitnemalsportalen.no)
Alle søkere bør sette seg inn i Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger, og Universitets- og høyskoleloven.
Vurderingskriterier Søkerens kompetanse vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Komiteen vil forholde seg utelukkende til søknaden og den dokumentasjon som følger søknaden og er sendt inn innen søknadsfristen. Etter at den sakkyndige komité har avgitt sin uttalelse vil Høyskolen Kristianias innstillingsutvalg foreta en vurdering av de av søkerne som komiteen har funnet faglig best kvalifisert.
Dersom søkeren ikke tilfredsstiller sentrale deler av kompetansekravene, kan de få søknaden avslått før søknader oversendes sakkyndig komite for vurdering.
Innstillingsutvalget skal innkalle søkere til intervju og til eventuell relevant prøveundervisning. Det skal også foretas referanseintervjuer. Innstillingsutvalget ved Høyskolen Kristiania avgir innstilling etter en helhetsvurdering av søkernes faglige kompetanse og personlige egnethet.
Høyskolen Kristianias Ansettelsesutvalg og rektorat er tilsettingsmyndighet for stillingen.
Vi tilbyr:
En spennende jobb ved en høyskole i stor utvikling
Et hyggelig og stimulerende arbeidsmiljø
Flotte lokaler sentralt i Oslo
Gode muligheter for faglig utvikling
Lønn etter avtale
Søknadsfrist: 01.08.2021
Lurer du på hvordan det er å jobbe hos oss eller har du andre spørsmål vedrørende stillingen? Ta kontakt med:
Studieprogramleder pedagogikk Jarmila Bubikova-Moan tel. 99426614 eller
Professor Leila Ferguson tel. 93865459
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.
Kontaktpersoner:
Leila Ferguson (Professor og studieprogramleder), 938 65 549