Ledig stilling på Høyskolen Kristiania

Karriereveileder med teknologikompetanse

Søknadsfrist: 01.06.2019

Karrieresenteret søker en fremoverlent, positiv og engasjert karriereveileder med teknologikompetanse!

Vi har en ledig 100% fast stilling som karriereveileder for fagskolestudenter og høyskolestudenter, innen kreative- og merkantile fag. Arbeidsoppgavene knyttet til stillingen er både innenfor karriereveiledning og praksisoppfølging. Rett kandidat innehar en særlig interesse for teknologi og forståelse for digital utvikling, samt har innsikt i unge menneskers digitale mediebruk. Du er glad i mennesker og brenner for å gi studentene en god start på yrkeslivet.

Høyskolen Kristiania

Høyskolen Kristiania har et spennende utdanningstilbud innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, innovasjon, teknologi, forebyggende helsefag og en rekke kreative fag – fordelt på campuser i Oslo, Bergen og Trondheim. Vi har i tillegg nettstudier og er en akkreditert høyskole med solid økonomi. Alt overskudd i stiftelsen går tilbake til høyskolen, og blir investert til det beste for studentene. Høyskolen Kristiania er en stiftelse med 10 000 studenter og 460 ansatte. Vi har hatt en formidabel vekst de senere årene, men vi skal videre. Ambisjonen er å bli Norges første arbeidslivsuniversitet, og vi håper du har lyst til å være med på denne reisen.

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Veilede studenter underveis i utdanningen innenfor jobb- og praksismuligheter
  • Gjennomføre karrierekurs med fokus på jobbsøking, CV, kompetansekartlegging, personlig merkevarebygging og digitale fotavtrykk
  • Holde presentasjoner og gi informasjon til studenter i større grupper
  • Knytte nettverk med relevante bransjer

I samarbeid med praksisrådgiver og karriereveiledere ved Karrieresenteret

  • Bidra til å løfte avdelingen digitalt med å implementere nye digitale verktøy i karriereveiledningen
  • Utvikle og gjennomføre andre kurs, gjerne digitale kurs.
  • Ha administrativ oppfølging av høyskolepraksis for spesielt kreative fagområder- sende ut praksisavtaler, informere om praksisrutiner, sende ut nyhetsbrev til praksisbedriftene. Deltakelse i planlegging og gjennomføring av frokostseminar for praksisbedrifter.
  • Utvikle gode digitale rapporteringssystem for praksis
  • Opplæring av studentassistent
  • Deltakelse i planleggingen og gjennomføring av Karrieredager, og andre eventer og kurs for studenter og alumni

Kompetansekrav

  • Utdanning innenfor kreativt- og merkantilt fagområde, minimum Bachelornivå.
  • Kunnskap om kreative- og merkantile bransjer, med særlig fokus på HR.
  • Erfaring med veiledning, presentasjoner og bruk av digitale verktøy
  • Du må gjerne være nyutdannet, men du må inneha digital og teknologisk forståelse
  • Kjennskap til Loopify, RecMan, LinkedIn, digitalt bookingsystem
  • Fortrolig med samtale som arbeidsverktøy

Personlige egenskaper

  • Utadvendt, omsorgsfull, empatisk, god menneskekjenner, engasjert
  • Liker å påta seg utfordringer
  • Løsningsorientert
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Stor arbeidskapasitet
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Søknadsfrist 1. juni

Ved spørsmål om stillingen, ta kontakt med:

  • Leder Karrieresenteret, Anne Lise Fredriksen, 92469837

Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.

Søk på stillingen

Nettside: www.kristiania.no

Powered by Labrador CMS