Ledig stilling på Høyskolen Kristiania

Avdelingsleder - Eksamensavdelingen

Søknadsfrist: 19.04.2020

Eksamensavdelingen søker etter vikar for avdelingsleder

Høyskolen Kristiania har et spennende utdanningstilbud innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, innovasjon, teknologi, forebyggende helsefag og en rekke kreative fag – fordelt på campuser i Oslo og Bergen. Vi har i tillegg nettstudier og er en akkreditert høyskole med solid økonomi. Alt overskudd i stiftelsen går tilbake til høyskolen, og blir investert til det beste for studentene. Høyskolen Kristiania er en stiftelse med 10 000 studenter og 600 ansatte. Vi har hatt en formidabel vekst de senere årene, men vi skal videre. Ambisjonen er å bli Norges første arbeidslivsuniversitet, og vi håper du har lyst til å være med på denne reisen.

Leder for eksamensavdelingen skal inn i vikariatet som studiedirektør, og i den forbindelse søker vi etter en som kan gå inn i hennes rolle i samme periode.

Eksamensavdelingen i Studieadministrasjonen har ansvaret for planlegging, gjennomføring og etterarbeid knyttet til eksamensavviklingen for høyskolens 10.000 studenter. Høyskolen er som kjent i stor vekst, og avdelingen arbeider blant annet med videreutvikling og digitalisering av arbeidsprosesser og rutiner.

Du vil få ansvaret for utvikling av avdelingen, og ha personalansvar for 14 engasjerte og faglig flinke medarbeidere. Vi er på jakt etter en avdelingsleder som sammen med oss kan finne nye løsninger for enda bedre gjennomføring av eksamen for hele høyskolen.

Vår nye avdelingsleder vil rapportere til studiedirektør og vil også være en del av studiedirektørens ledergruppe.

Hva blir din rolle hos oss?

Hos oss er ingen dager like, og du vil få stor bredde i arbeidsoppgaver.

Noen av dine ansvarsområder vil være å;

  • lede endringsprosesser som skal føre til effektive og kvalitetssikrede leveranser til studentene
  • følge opp prosessene avdelingen har ansvaret for
  • tenke nytt rundt administrasjon og gjennomføring av eksamen
  • ivareta avdelingens prosesser i kvalitetssikringssystemet
  • utvikling av retningslinjer og reglement
  • ha budsjettansvar for avdelingen
  • videreføre høyskolens arbeid med satsing på digitalisering

Hvem er du?

Vi håper du har erfaring fra universitets og høyskolesektor, det vil være en stor fordel. Du har jobbet mye med administrasjonsarbeid, og har du erfaring med Lean og prosjektledelse er det noe vi tror du vil dra nytte av hos oss.

Det er viktig at du har utdanning fra universitet eller høyskole, og minimum 2 års ledererfaring.

Du vil få et bredt kontaktnett i vår organisasjon, så det er svært viktig at du har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter. Å ha struktur i arbeidsmetodikken blir avgjørende da det til tider er veldig mange forskjellige oppgaver og mye å ha kontroll på. For å lykkes i stillingen må du være både initiativrik og ha evne til å påvirke de rundt deg.

Har du spørsmål vedrørende stillingen?

Ta kontakt med:

  • Avdelingsleder for eksamen Tine Richardsen på telefon 46 41 00 60 eller via e-post Tine.Richardsen@kristiania.no

Søknadsfrist: 19.04.2020

Oppstart: Etter avtale

Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.

Søk

Kontaktpersoner:

Powered by Labrador CMS