Ledig stilling ved Høgskolen i Innlandet
Rådgiver - innen forskningsadministrasjon og eksternfinansiert virksomhet
Søknadsfrist: 01.06.2019
Om stillingen
Ansvar og oppgaver
Tilrettelegging og videreutvikling av avdelingens arbeid med eksternt finansierte FoU-prosjekter. Bidra i videreutviklingen av bidrags og oppdrags finansierte prosjekter (BOA) ved avdelingen.
- FoU-administrasjon, lederstøtte, veiledning og utredningsoppgaver
- Forskningsadministrativ rådgivning og støtte ved eksternt finansierte FoU-prosjekter
- Veiledning og administrativ støtte knyttet til prosjektsøknader
- Budsjettering, prosjektoppfølging og rapportering av BOA-prosjekter
- Administrativ veiledning av prosjektledere
- Utredning og utviklingsarbeid innenfor BOA-området
Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.
Stillingen er for tiden lagt til Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi (AMEK).
Stillingen er fast, 100 %. Arbeidsted er i hovedsak på Hamar og ved Lillehammer etter behov.
Tiltredelse ønskes så snart som mulig.
Kontakt
- Dekan Hege Michelsen, Tel: 61 28 82 08, Mob: 901 77 414, e-post: hege.michelsen@inn.no
- Administativ leder Morten Bakken, Tel: 61 28 82 92 ,, Mob: 934 11 672, e-post: morten.bakken@inn.no
Kvalifikasjonskrav
- Mastergrad. Særlig relevant og omfattende praksiserfaring kan delvis kompensere for kravet om formell utdanning
- Kjennskap til universitets- og høgskolesektoren og forskningssystemet i Norge
- Erfaring med budsjettering, prosjektoppfølging og rapporteringsarbeid
- Erfaring med FoU prosjekter, inkludert EU-prosjekter
- Erfaring med prosjektutvikling og søknadsprosesser til EU’s forsknings- og innovasjonsprogrammer og/eller Norges forskningsråd
- Erfaring fra prosjekt- og eller forskningsadministrasjon
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- God kunnskap i bruk av IT-verktøy
Personlig kompetanse
- Selvstendig, analytisk og løsningsorientert.
- Gode kommunikasjonsferdigheter skriftlig og muntlig
- Gode samarbeidsevner
- Gode veiledningsegenskaper
Hvordan søke
Søknad og alle vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen"
Søknaden skal inneholde
- Søknadsbrev
- CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
- Kopi av vitnemål og attester
- Andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
- Stillingen lønnes og innplasseres i stillingskode 1434 rådgiver i Statens lønnsregulativ, etter kompetanse og erfaring.
- Gode pensjons- og velferdsordninger