LEDIG STILLING VED HØGSKOLEN I INNLANDET

Opptaksrådgiver - Seksjon for opptak

Søknadsfrist: 02.01.2022

Høgskolen i Innlandet

Høgskolen i Innlandet har over 16 000 studenter, 1300 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, samt virksomhet på Kongsvinger, Tynset og i Oslo.


Høgskolen i Innlandet bygger sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som skal sette spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt.


Vi utvikler en institusjon med høy faglig kompetanse med mål om å oppnå universitetsakkreditering.


Vår visjon er «Sterkere sammen».

Om stillingen

Ved seksjon for opptak er det ledig fast 100% stilling som saksbehandler i opptaket. I seksjonen er det 7 fast ansatte der alle har ansvar for behandling av søknader om opptak til studier ved Høgskolen i Innlandet

Ansvar og oppgaver

  • Veiledning av søkere og studenter
  • Saksbehandle og vurdere søknader om opptak til høgskolen etter gjeldende regelverk
  • Begrunnelse og klagebehandling

Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.

Stillingen er lagt til Studieavdelingen, seksjon for opptak, som har kontor på studiested Elverum og Lillehammer. Spesifiser i søknaden hvilket kontorsted som ønskes.

Stillingen er fast 100%.

Tiltredelse ønskes snarest mulig.

Noe reisevirksomhet mellom høgskolens studiesteder vil måtte påregnes.

Kontakt

  • Seksjonsleder for opptak, Elisabeth Nikolaisen Telefon: +47 62 43 01 16, E-post: elisabeth.nikolaisen@inn.no

Kvalifikasjoner

Utdanning, fagområde:

  • Det stilles krav om minimum 3-årig høgere utdanning. Meget god og relevant praksis kan kompensere for deler av kravet om formell utdanning.

Erfaringskompetanse:

  • Bør ha saksbehandlingskompetanse fra offentlig sektor
  • Det er ønskelig med saksbehandlingserfaring fra høgskole eller universitetssektoren fortrinnsvis innen fagområdet opptak.

Personlig kompetanse:

  • Ha gode IT-kunnskaper og ha god systemforståelse
  • Like å sette deg inn i nye oppgaver
  • God pådriver- og gjennomføringsevne
  • Du er serviceinnstilt og opptatt av nøyaktighet i arbeidet
  • Du er positiv og inkluderende, har gode samarbeidsevner og evner å motivere andre

Språk:

  • Beherske norsk og engelsk muntlig og skriftlig svært godt

Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.

Hvordan søke

Søknad og alle vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen"

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
  • Kopi av vitnemål og attester
  • Andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden

Har du spørsmål om opplasting av vedlegge eller andre tekniske forhold rundt søknaden kan Jobbnorge kundeservice kontaktes. Kontaktinformasjon ligger som lenke i søknadsskjema.

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
  • Stillingen lønnes og innplasseres i stillingskode 1434 rådgiver i Statens lønnsregulativ, etter kompetanse og erfaring.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS