Stilling:

Innkjøpsrådgiver

Søknadsfrist 4. mars 2019

Høgskolen i Innlandet

Høgskolen i Innlandet har over 14 000 studenter, 1000 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad.


Høgskolen i Innlandet skal bygge sterke og solide fag- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utvikle en ny og bedre institusjon med høy faglig og pedagogisk kvalitet, og som tar sikte mot å oppnå universitetsakkreditering innen 2020.


Vår visjon er «Sterkere sammen»

Høgskolens økonomiavdeling er organisert i fire hovedområder: innkjøp, regnskap, økonomistyring og virksomhetsstyring. Stillingen inngår i Seksjon for innkjøp som ledes av seksjonsleder og består av 4 innkjøpsrådgivere. Seksjon for innkjøp er tilknyttet høgskoleadministrasjonen, som er lokalisert i Elverum og Lillehammer, og leverer innkjøpstjenester til fakultetene.

Stillingen er 100 % fast ved studiested Elverum. Tiltredelse ønskes snarest mulig.

Arbeidsoppgaver:

Stillingens hovedoppgave er å utøve lederstøtte innen innkjøpsfeltet ovenfor høgskolens ledere. Økonomiavdelingen har ambisjon om å være en strategisk støttefunksjon/ samarbeidspartner for høgskolens ledere.

Sentrale oppgaver vil være:

  • planlegge og gjennomføre konkurranser, og inngå avtaler innenfor et vidt spekter av varer og tjenester
  • veiledning og rådgivning i forbindelse med anskaffelsesregelverket (Lov om offentlige anskaffelser med forskrift)
  • tilsyn, kontroll og oppfølging av inngåtte avtaler.
  • formidling og gjennomføring av kurs innenfor anskaffelsesområdet
  • analysearbeid
  • oppfølging av økonomiavdelingens arbeid med internkontroll
  • Stillingen vil kunne tillegges andre arbeidsoppgaver etter behov og kvalifikasjoner.
  • Kvalifikasjonskrav/-ønsker:
  • Minst 3 års utdanning på universitets- og høgskolenivå, fortrinnsvis master innenfor relevant fagområde (jus, økonomi eller tilsvarende). Dokumenterbar realkompetanse kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • God organisasjons- og virksomhetsforståelse
  • Evne til å jobbe med flere saker samtidig med mange involverte parter

Det er en fordel om den som ansettes har:

  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelser i større virksomheter, samt erfaring med kontraktsarbeid
  • Erfaring med å lede prosjekter og gjennomføre forhandlinger
  • Erfaring med komplisert og omfattende saksbehandling
  • Kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser

Arbeidsspråket ved Høgskolen i Innlandet er norsk, og den som ansettes må kunne uttrykke seg godt på norsk/annet skandinavisk språk, samt engelsk, både skriftlig og muntlig.

Vi ønsker en person som arbeider selvstendig og målrettet. Det er nødvendig med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Det er viktig med fleksibilitet og omstillingsevne, samt evne til å sette seg raskt inn i nye arbeidsområder. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Høgskolen tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver ved en høgskole med høye ambisjoner.
  • Muligheten for å være med på å utvikle en høgskole mot universitet sammen med engasjerte kollegaer.
  • Godt arbeidsmiljø og gode velferdsordninger.
  • Stillingene lønnes og innplasseres som rådgiver (stillingskode 1434) etter kompetanse og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse, som blant annet gir gode pensjons og forsikringsordninger.

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i samfunnet og utnytte potensialet i befolkningens samlede kompetanser. HINN oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke. Personer med innvandrerbakgrunn oppfordres til å søke stillingen. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne.

Anmodning om unntak fra offentlighet må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).

Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.

Kontakt

  • Liv Grethe Vangen, Tlf.: 62 43 00 07, Mob: 922 46 175, e-post:liv.vangen@inn.no

Vi ønsker deg velkommen som søker!

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS