Stilling:

Leder av studieadministrasjonen ved Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk

Søknadsfrist 17.02.2019

Høgskolen i Innlandet

Høgskolen i Innlandet har over 14 000 studenter, 1000 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad.


Høgskolen i Innlandet skal bygge sterke og solide fag- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utvikle en ny og bedre institusjon med høy faglig og pedagogisk kvalitet, og som tar sikte mot å oppnå universitetsakkreditering innen 2020.


Vår visjon er «Sterkere sammen».

Om stillingen

Ansvar og oppgaver

Studieadministrativ leder vil ha:

  • ansvar for å lede og videreutvikle det samlede studieadministrative arbeidet ved fakultetet
  • økonomi-og personalansvar
  • utrednings- og analyseoppgaver
  • oppgaver knyttet til informasjonsarbeid, markedsføring og saksbehandling

Studieadministrasjonen har ca 15 medarbeidere og omfatter bådestudieadministrasjon, studieveiledning, praksisadministrasjon ogeksamensadministrasjon. Studieadministrasjonen har medarbeidere både i Hamar og på Lillehammer, de fleste har arbeidssted Hamar. Hovedarbeidssted vil være Hamar, men den som blir tilsatt skal også følge opp medarbeidere på Lillehammer og må påberegne noe tilstedeværelse der.

Stillingen er for tiden lagt til Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk.

Stillingen er fast, 100 %.

Tiltredelse ønskes så snart som mulig.

Kontakt

  • Administrativ leder, Turid Kårhus Tel: +47 62 51 78 34, Mob: +47 990 26 880, e-post: turid.karhus@inn.no

Kvalifikasjonskrav

Utdanningskrav:

  • Relevant høyere utdanning på masternivå. Erfaringsbasert realkompetanse kan erstatte deler av utdanningskravet.

Ønsket erfaring:

  • Erfaring med studieadministrative oppgaver
  • Kjennskap til lærerutdanning og/eller skole-og barnehagesektoren
  • Erfaring med veiledning og støttefunksjoner knyttet til studier i høyere utdanning
  • Erfaring med utrednings- og analyseoppgaver
  • Erfaring fra ledelse, inkludert personal –og økonomiansvar

Personlig kompetanse:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å videreutvikle og lede profesjonelle arbeidsfellesskap
  • Stor arbeidskapasitet
  • Evne til å arbeide strukturert, effektivt og målrettet

Språkkompetanse:

  • God framstillingsevne på norsk (skandinavisk språk) og engelsk, skriftlig og muntlig

Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.

Hvordan søke

Søknad og alle vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen"

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
  • Kopi av vitnemål og attester
  • Andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
  • Stillingen lønnes og innplasseres i stillingskode 1054, kontorsjef i Statens lønnsregulativ, etter kompetanse og erfaring.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS