Instituttet tilbyr utdanninger i kreative, tekniske og administrative fagfunksjoner i profesjonell programproduksjon og dokumentarfilm. Studieporteføljen består av egne utdanninger i regi og teknikk for henholdsvis dokumentar- og flerkameraproduksjon, samt et studieprogram i prosjekt- og produksjonsledelse for TV. Utdanningene er prosjektorienterte og produksjonsintensive, der studentene utvikler og produserer konsepter, filmer og programmer på tvers av sjangre og visningsplattformer. Historiefortelling og utvikling av originalt innhold er kjernen i alle våre studier. TV-skolen samarbeider tett med TV-bransjen.
Instituttet er lokalisert på Lillehammer, har cirka 180 studenter og for tiden 30 ansatte.
Undervisning og veiledning i regifaglige emner for flerkameraproduksjon, herunder flerkamera metode, sjanger, prosjektutvikling og - gjennomføring samt kreativ ledelse i idé-, forarbeids- og produksjonsfase
Planlegging og gjennomføring av tverrfaglige undervisnings- og prosjektforløp
Administrasjon av undervisning, herunder emneledelse, eksamen og sensur samt evalueringsarbeid
Bidra til studieutvikling sammen med øvrig stab
Samarbeid med bransje og andre eksterne samarbeidspartnere
Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner
Formalkompetanse - må og ønskelig
Høyere utdanning innen TV- og flerkameraregi,eller tilsvarende praktisk dokumenterbar erfaringmed profesjonelt regiarbeid for TV og/ellerflerkameraproduksjoner (MÅ-KRAV)
Erfaringskompetanse - må og ønskelig
Dokumentert omfattende erfaring med regiansvar for profesjonell flerkameraproduksjon på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå (MÅ-KRAV)
Omfattende erfaring med regiarbeid for flerkamerproduksjoner innen underholdning og sport (ØNSKELIG)
Profesjonell erfaring med idéutvikling for TV (ØNSKELIG)
Erfarinpraktisk-pedagogisk utdanningg med redaksjonelt arbeid, prosjektledelse og produksjonsledelse for TV (ØNSKELIG)
Produsenterfaring (ØNSKELIG)
Personlig kompetanse
Personlig egnethet for stillingen tillegges vekt, spesieltgjennomføringsevne, selvstendighet og initiativ overforkollegaer og eksterne samarbeidspartnere.
Pedagogisk kompetanse
Dokumentert praktisk-pedagogisk utdanning og erfaring, fortrinnsvis rettet mot høyere utdanning, jf. Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstilinger.
Søkere som ikke kan dokumentere pedagogisk kompetanse ved ansettelse er forpliktet til å gjennomføre høgskolens kurs i høgskolepedagogikk eller tilsvarende innen to år etter ansettelse.
IKT - Generelt gode IKT-ferdigheter.
Språk
Søkeren må beherske norsk (eller annet skandinavisk språk) og engelsk godt, både muntlig og skriftlig. Undervisningsspråket er norsk (eller annet skandinavisk språk)
Dersom det ikke har meldt seg søker som tilfredsstiller kompetansekravene for fast ansettelse kan det foretas midlertidig ansettelse for inntil tre år i lavere stilling, jf. universitets- og høyskolelovens §6-5.
Vurdering av hvilken kandidat som er best kvalifisert foretas etter en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten, i tillegg til motivasjon for stillingen.
Hvordan søke
Søknad og CV registreres elektronisk via "Søk stillingen"
Søknaden må inneholde:
Søknadsbrev
Utfyllende oversikt over utdanning, vitnemål, arbeidserfaring, pedagogisk erfaring, administrativ erfaring, akkvisisjonsarbeid, koordinerings erfaring og andre kvalifiserende aktiviteter
Dokumentasjon på pedagogiske kvalifikasjoner i en systematisk, samlet fremstilling, herunder oversikt over formell pedagogisk utdanning, pedagogisk praksis (for eksempel undervisnings-/veiledererfaring), erfaring med studiekvalitetsutvikling, utvikling av undervisningsopplegg, studieplaner etc. I tillegg ønskes inntil en sides refleksjon rundt ditt pedagogiske grunnsyn og din egen pedagogiske utvikling
Oversikt over eksternfinansierte prosjekter
Publikasjonsliste
Inntil 8 arbeider (produksjoner, dokumentasjon på utviklingsprosesser, prototyper etc.) som dokumenterer faglig og/eller kunstnerisk praksis. Med arbeidene skal det følge med en skriftlig redegjørelse for søkerens bidrag til verket samt en faglig refleksjon rundt bidraget (profildokument). ing
Har du spørsmål om opplasting av vedlegge eller andre tekniske forhold rundt søknaden kan Jobbnorge kundeservice kontaktes. Kontaktinformasjon ligger som lenke i søknadsskjema.
Aktuelle søknader vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Utfyllende CV, bekreftede kopier av vitnemål og attester, publikasjonslister og dokumenter/arbeider som skal vurderes skal legges som elektroniske vedlegg eller lenker til søknaden.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju og prøving av praktiskpedagogiske ferdigheter.
Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
Stillingen lønnes i stillingskode 1011 FØRSTEAMANUENSIS/1013 PROFESSOR i Statens lønnsregulativ, innplassert etter kompetanse og erfaring