Seksjon for sykepleie er en av tre seksjoner ved Institutt for helse- og sykepleievitenskap. Seksjonen har fagområdet sykepleie i sin studieportefølje, og har p.t. ca. 700 studenter og ca. 40 ansatte. Seksjonen ledes av seksjonsleder. Seksjonens særpreg er et sterkt fag- og forskningsmiljø, praksisnær profil, varierte undervisningsmetoder og sentral plassering både i forhold til helseinstitusjoner og helseforetak.
Studieåret 2020 - 2021 tilbyr seksjonen følgende studier:
Bachelor i sykepleie heltid, studiested Elverum
Bachelor i sykepleie heltid, studiested Kongsvinger
Bachelor i sykepleie deltid, samlingsbasert, studiested Elverum
Bachelor i sykepleie deltid, samlingsbasert, studiested Tynset
Kontakt:
Seksjonsleder Frank Martinsen, tlf. 624 30234/918 28 992, e-post; frank.martinsen@inn.no
Instituttleder Liv Skomakerstuen Ødbehr, tlf. 62430273/95907984, e-post; liv.odbehr@inn.no
Ansvar og oppgaver
Undervisning og veiledningsoppgaver innen ulike emner, inkludert veiledning i øvingsrom og i kliniske studier
Administrative oppgaver i forbindelse med planlegging, gjennomføring og avslutning av studiene
Eksamensarbeid
Deltakelse i seksjonens daglige aktiviteter
Bidra til instituttets-/seksjonens forskningsvirksomhet gjennom egen forskning
Bidra til å initiere og gjennomføre forskningsprosjekter som kan involvere studenter
Fagutvikling og forskning gjennom nettverk, både regionalt, nasjonalt og internasjonalt.
Videreutvikling av bachelorstudiet, spesielt innen emnene psykisk helse og praksis i psykisk helsearbeid
Kvalifikasjoner
Kompetanse og erfaring
Det kreves:
Doktorgrad, mastergrad eller hovedfag innen helse- og sykepleievitenskap
Utdanning innen psykisk helsearbeid/psykiatrisk sykepleie vil bli vektlagt
Autorisasjon som sykepleier
Dokumentert relevant praktisk-pedagogisk kompetanse på grunnlag av utdanning eller erfaring fra undervisning, studentveiledning og veiledning i øvingsrom
Tilfredsstillende IKT-kompetanse tilknyttet studentrelatert arbeid og aktuelt forsknings- og utviklingsarbeid. I tilknytning til ivaretagelse av emne- og studieansvarsoppgaver kreves bruk av læringsplattformen Canvas.
Gode språkkunnskaper, herunder mestring av skandinavisk og engelsk språk, muntlig og skriftlig
Ønsket erfaring:
Oppdatert klinisk kompetanse, fortrinnsvis innen psykisk helsearbeid
Undervisning og veiledning i høyere utdanning
Deltakelse i pasientnære fagutviklings- og forskningsprosjekter
Deltakelse i nettverkssamarbeid
Personlig kompetanse:
Den som ansettes må kunne arbeide selvstendig, systematisk og målrettet, og være ansvarsbevisst, fleksibel og ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Personlig egnethet, slik som evne til å kommunisere godt med studenter og kollegaer, gode samarbeidsevner og fleksibilitet vektlegges. Interesse for pedagogisk utvikling er en forutsetning.
Dersom det ikke har meldt seg søker som tilfredsstiller kompetansekravene for fast ansettelse kan det foretas midlertidig ansettelse for inntil tre år i lavere stilling, jf. universitets- og høyskolelovens §6-5.
Vurdering av hvilken kandidat som er best kvalifisert foretas etter en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten, i tillegg til motivasjon for stillingen.
Hvordan søke
Søknad og CV registreres elektronisk via "Søk stillingen"
Søknaden må inneholde:
Søknadsbrev
Utfyllende oversikt over utdanning, vitnemål, arbeidserfaring, pedagogisk erfaring, administrativ erfaring, akkvisisjonsarbeid, koordinerings erfaring og andre kvalifiserende aktiviteter
Dokumentasjon på pedagogiske kvalifikasjoner i en systematisk, samlet fremstilling, herunder oversikt over formell pedagogisk utdanning, pedagogisk praksis (for eksempel undervisnings-/veiledererfaring), erfaring med studiekvalitetsutvikling, utvikling av undervisningsopplegg, studieplaner etc. I tillegg ønskes inntil en sides refleksjon rundt ditt pedagogiske grunnsyn og din egen pedagogiske utvikling
Oversikt over eksternfinansierte prosjekter
Publikasjonsliste
Inntil 10 arbeider til vurdering
Har du spørsmål om opplasting av vedlegge eller andre tekniske forhold rundt søknaden kan Jobbnorge kundeservice kontaktes. Kontaktinformasjon ligger som lenke i søknadsskjema.
Aktuelle søknader vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Utfyllende CV, bekreftede kopier av vitnemål og attester, publikasjonslister og dokumenter/arbeider som skal vurderes skal legges som elektroniske vedlegg eller lenker til søknaden.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju og prøving av praktiskpedagogiske ferdigheter.
Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
Stillingen lønnes i stillingskode 1011 førsteamanuensis, 1198 førstelektor eller 1008 høgskoelektor i Statens lønnsregulativ, innplassert etter kompetanse og erfaring
For mer informasjon om Høgskolen i Innlandet, se INN som arbeisgiver, se HINN som arbeidsgiver.