Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS har en ledig spennende stilling!

Seksjonsleder - studieadministrasjon

Søknadsfrist: 31.10.2021

KRUS

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her.

Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.


Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS utdanner fengselsbetjenter og er kompetansesenter for kriminalomsorgen. Vi har et viktig samfunnsmandat knyttet til å utvikle og formidle kompetanse til kriminalomsorgen både i Norge og internasjonalt. Vi tilbyr høyskolekandidatutdanning i straffegjennomføring, et påbyggingsstudium som gir graden Bachelor i straffegjennomføring og flere etter- og videreutdanninger. I tillegg driver vi en utstrakt forsknings- og utviklingsvirksomhet. KRUS har utviklet seg fra etatsskole til å tilby akkrediterte studier i 2012. I 2019 startet det første bachelorkullet, og vi har nå som mål å bli en institusjonsakkreditert høyskole fra 2024. Vi har 65 ansatte og ca 400 studenter, og holder til sentralt i Lillestrøm. Les mer om oss på www.krus.no.

Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsoppdrag og lede videreutviklingen av studieadministrasjonen ved KRUS?

Om stillingen

KRUS er en liten høyskole med store ambisjoner. Vi har som mål å bli en institusjonsakkreditert høyskole fra 2024. Et ledd for å nå målet er å styrke de studieadministrative tjenestene, og vi søker deg som har kompetanse og erfaring til å lede drift og utvikling av dette området.

Vi ser etter deg som har bred erfaring fra studieadministrasjon, og som motiveres av å levere effektive, brukerorienterte tjenester med god kvalitet. Du setter klare mål sammen med teamet, og jobber sammen med dem for å nå dem. Seksjon for studieadministrasjon har ansvar for blant annet rekruttering og opptak, personaloppfølging av aspiranter, saksbehandling av aspirant- og studentsaker, administrativ koordinering av studiene og eksamens- og timeplanarbeid.

Som seksjonsleder vil du samarbeide tett med ledelsen i instituttet og du rapporterer til avdelingsleder for fellestjenester og fagstøtte.

KRUS står overfor en spennende utvikling der digitalisering og profesjonalisering står sentralt. Som seksjonsleder vil du ha en viktig rolle i den videre utviklingen av høyskolen.

Arbeidsoppgaver

  • ansvar for faglig utvikling av de studieadministrative tjenestene
  • budsjett-, resultat- og personalansvar for seksjonen
  • utvikle drift, kvalitetssikre rutiner og videreutvikle arbeidsprosesser
  • etablere samarbeidsarenaer innad i seksjonen og på tvers av avdelinger
  • utredning, veiledning og saksbehandling i studieadministrative saker og spørsmål knyttet til institusjonsakkreditering
  • prosjektleder for utviklingsprosjekter

Utdanning og erfaring

Vi ser etter deg som har bred erfaring fra studieadministrativt arbeid med god kjennskap til gjeldende lover og retningslinjer. Det er en fordel at du har noe ledererfaring, og at du kan vise til resultater i utvikling av det studieadministrative området. Du har et strategisk og helhetlig blikk, og jobber strukturert og målrettet for å nå felles mål. Du har relevant høyere utdanning på masternivå, alternativt kan lang og relevant erfaring kompensere for deler av utdanningskravet.

Du må ha interesse for digitale og fremtidsrettede løsninger for området og være opptatt av å holde deg faglig oppdatert. Det er en fordel om du har erfaring med prosessforbedring.

Personlige egenskaper

For å lykkes i rollen må du ha gode kommunikasjons- og lederegenskaper. Vi søker deg som evner å bygge et team og et arbeidsmiljø basert på stolthet, tillit og fellesskap. Du må identifisere deg med kriminalomsorgens verdier, som er åpenhet, trygghet og nytenkning.

Vi tilbyr

  • korte beslutningsveier og en stilling med stor påvirkning i videreutviklingen av KRUS
  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • våre lokaler er universelt utformet, sentralt plassert midt i Lillestrøm i nye lokaler med gangavstand til tog og buss
  • fleksibel arbeidstid, kantineordning, gode treningsmuligheter og parkering
  • hyggelige og engasjerte kollegaer
  • gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • fast stilling avlønnet iht til kvalifikasjoner og relevant erfaring etter Statens lønnsregulativ i stilling som seksjonssjef kode 1211 fra kr 700 000 – kr 780 000 pr. år, avhengig av kvalifikasjoner. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. For spesielt godt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes.

Generell informasjon

Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.

Vi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her. Velkommen som jobbsøker hos oss!

Det gjøres oppmerksom på at dersom søkere oppgir at de har nedsatt funksjonsevne eller «hull i CV`en», kan opplysningen brukes til registreringsformål.

Originale attester og vitnemål må forevises på eventuelt intervju.

Det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Eventuelt ønske om at opplysninger om søker unntas offentligheten, vil bli vurdert ut fra bestemmelsene i offentlighetsloven § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.

Ta gjerne kontakt med Avdelingsleder Nina Stenvaag Leira for nærmere opplysninger om stillingen på tlf 917 96 061.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet, og vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS