LEDIG STILLING VED UNIVERSITETET I AGDER

Rådgiver - UiA Alumni

Søknadsfrist: 16.10.2022

Universitetet i Agder

Universitetet i Agder har over 1500 ansatte og nesten 14 000 studenter. Det gjør oss til en av Sørlandets største arbeidsplasser. Våre ansatte forsker, underviser og formidler kunnskap fra ulike fagområder. Samskaping av kunnskap er vår felles visjon. Vi tilbyr et bredt spekter av studier innenfor mange arbeidsfelt. Vi holder til på to moderne campuser i Kristiansand og Grimstad.


Vi er et åpent og inkluderende universitet preget av samarbeidskultur. UiA har som mål å videreutvikle utdanning og forskning på høyt internasjonalt nivå.

Om stillingen

Ved Universitetet i Agder er det ledig en fast 100 % stilling som rådgiver innen UiA Alumni med tiltredelse etter avtale. Stillingen er knyttet til Kommunikasjonsavdelingen. Arbeidssted er i dag Campus Kristiansand, men noe tilstedeværelse på Campus Grimstad er forventet.

Kommunikasjonsavdelingen ved UiA har et bredt ansvarsområde og består av 28 medarbeidere. UiA har ambisiøse mål for Alumniarbeidet, og dette følges blant annet opp gjennom vår Handlingsplan for kommunikasjon.

Vår nye kollega skal ha det sentrale ansvaret for å videreutvikle og hente ut gevinster fra alumniordningen i tett samarbeid med alumnikontaktene på våre fakulteter. Stillingen samarbeider også med andre ressurser, blant annet karrieretjenesten UiA Karriere og UiA Videre som arbeider med fleksible videreutdanningstilbud.

Den vi søker forventes å være en entusiastisk, selvstendig og positiv medarbeider som liker å være i kontakt med mennesker, og som kan sørge for god framdrift i aktiviteter. Målet er at UiAs tidligere studenter motiveres til å være aktive alumner, får muligheten til å fortsatt være gode ressurser for universitetet på ulike områder og ønsker å komme tilbake til universitetet ved behov for etter- og videreutdanning.

Arbeidsoppgaver

  • videreutvikle og markedsføre alumniordningen ved universitetet
  • støtte fakultetenes arbeid med å skape nettverk og aktiviteter for sine tidligere studenter
  • planlegge og gjennomføre arrangementer knyttet til UiA Alumni, deriblant UiAs årlige masterseremoni. Noe kveldsarbeid og reisevirksomhet må regnes med
  • bidra i arbeidet med å synliggjøre UiAs fleksible utdanningstilbud
  • administrere UiAs digitale alumnisystem
  • delta i nasjonale og internasjonale alumninettverk
  • bidra inn i kommunikasjonsavdelingens øvrige arbeid

Nødvendige kvalifikasjoner

  • relevant utdanning på masternivå, men relevant kompetanse og/eller arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • erfaring med prosjektledelse og/eller relasjonsbyggende arbeid
  • gode ferdigheter og erfaring innen kommunikasjon og markedsføring, inkludert å kunne produsere innhold med høy kvalitet som gir synlighet og engasjement i ulike digitale kanaler
  • gode administrative og organisatoriske ferdigheter
  • gode språkkunnskaper i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig

Ønskede kvalifikasjoner

  • kunnskap om universitets- og høyskolesektoren
  • kjennskap til økonomistyring i prosjekt

Personlige egenskaper

  • strukturert
  • kreativ
  • selvstendig
  • relasjonsbyggende

Personlige egenskaper og egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • varierte arbeidsoppgaver i en stor, spennende og samfunnsviktig organisasjon
  • en stilling med utviklingsmuligheter i et mangfoldig miljø
  • moderne lokaliteter og et allsidig velferdstilbud
  • fleksibel arbeidstid
  • medlemskap i Statens pensjonskasse

Mer om UiA som arbeidsplass.

Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ kode 1434 Rådgiver, kr.550.000 – 620.000 brutto pr. år. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen går det lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

UiA er et åpent og inkluderende universitet. Vi har tro på at mangfold beriker arbeidsplassen og gjør oss bedre. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller “hull i CV-en".

Den som ansettes har rettigheter og plikter etter de retningslinjer som gjelder for tekniske og administrative stillinger ved Universitetet i Agder, og må påregne endringer i organisering og oppgaver. Ansettelse foretas av Ansettelsesrådet for tekniske-/administrative stillinger ved Universitetet i Agder.

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Det vil også bli innhentet referanser etter nærmere avtale med søkeren. Mer om ansettelsesprosessen.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2.ledd kan søker be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista. Universitetet kan likevel beslutte at navnet på kandidaten skal offentliggjøres. Søker vil i forkant av eventuell offentliggjøring bli varslet.

Søknad

Søknaden og nødvendige opplysninger om utdanning og erfaring (inkl. vitnemål og attester) sendes elektronisk, benytt linken "Søk stillingen".

Søknadsfrist: 16.10.22

Kontaktinformasjon

For spørsmål om stillingen eller søknadsprosessen:

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS